יעקב ברדוגו
יעקב ברדוגוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל, יעקב ברדוגו, לא מבין מדוע המריא הנשיא ראובן ריבלין למסע מדיני באירופה ומותח ביקורת על הרמטכ''ל שהצטרף לנסיעה עם ''נשיא פוליטי'', כלשונו.

''בכל הסיור הזה שאני מסתכל עליו, אין לי ביקורת על הרמטכ''ל. אתה רואה הישג בתחום של הדין הבינלאומי? מה הם הביאו משם? מישהו מהאירופאים נרתם? עקבתי אחרי הביקור, ראית איזה התבטאות יוצאת דופן של האירופאים?", שאל ברדוגו בתוכנית ''מחשבות בע''מ''.

לדבריו, ''כדי לאיים על לבנון לא צריך לנסוע לאירופה, אמרו שהנסיעה היא על האג, לא השגנו שם כלום. בגלל שאני מכיר מאחורי הקלעים ואני יודע איך זה עובד, אני לא רואה שום הישג".

ברדוגו טען כי הרמטכ''ל כוכבי לא היה צריך להצטרף לנסיעה עם ריבלין, ואמר כי אולי הדבר מלמד על רצונו של כוכבי להצטרף לפוליטיקה בעתיד. "כשאני רואה את הנסיעה הזו אני לא משתחרר ממערכת היחסים הרת האסון שהיתה בין גבי אשכנזי לבין הנשיא שמעון פרס דאז, ניכר שיש לנו היום את הנשיא הפוליטי ביותר שהיה למדינת ישראל, אני לא חושב שעשה בשכל הרמטכ''ל שהצטרף לנשיאה עם נשיא בלי ההישגים הללו.

"כשאתה מייצר מציאות שאתה פוזל לפוליטיקה, רמטכ''ל צריך להיות רחוק ממקומות פוליטיים, גבי אשכנזי - מי שמכיר את תחילת העבודה של ההתרסקות שלו, זה אותו ניפוח שניפח אותו שמעון פרס ז''ל שהוא יהיה ראש הממשלה הבא. הרמטכ''ל לא היה צריך לנסוע".

שותפו להגשת התוכנית העיתונאי משה שלונסקי, טען אחרת: "נשיא המדינה והרמטכ''ל היו באירופה, משום מה גלי צה"ל לא שלחו שדר, וזה חבל מאוד. זה ביקור חשוב, זה נכון שהרמטכ''ל מצטרף לנשיא בגלל העניין האיראני.

"לפעמים הפגישות האישיות והחומרים והמפות והמפגש עם הטופ שבטופ בצד הישראלי של העניין האיראני, יש לו משמעויות. מה הקשר בין הסיפור של פרס ואשכנזי לסיפור הזה? הנסיעה חשובה, הביקור חשוב'', כך שלונסקי.

ריבלין וכוכבי
ריבלין וכוכביצילום: חזקי ברוך