נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: אריאל זנדברג

יושב ראש מפלגת "ימינה" נפתלי בנט חשף שראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אליו לפני הבחירות - והציע לו את תפקיד שר הביטחון.

בריאיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות", בנט סיפר כי הוא דחה את ההצעה וענה לנתניהו: "צריך להחליף אותך".

בנט סיפר כי נתניהו התקשר אליו לפני פירוק הממשלה והציע לו לחזור לתפקיד שבו כיהן בעבר, אולם הוא סירב: "אמרתי לו: 'צריך להחליף אותך'". עם זאת, בנט הדגיש כי הוא אינו שונא את נתניהו ושצריך להודות לו על 33 שנות שירות, אך קרא לו: "שחרר".

בנט לנתניהו: בוא לדיבייט

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר בכנס הליכוד ברעננה לגימיק שניסה לבצע סמוך לביתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט אך בסופו של דבר לא יצא לפועל.

"תכננו להפעיל היום 'נוהל שכן' ולנסות להשיג הסכמה מנפתלי בנט על ממשלת ימין יציבה והתחייבות שלא לשבת עם לפיד בממשלה - עם או בלי רוטציה. כיוון שבנט הודיע שהוא לא מעוניין, החלטנו לוותר על כך".

נציין כי המושג "נוהל שכן" הוא נוהל שבו מערכת הביטחון משתמש ללוחמה בטרור. הנוהל מופעל כשישנו חשד למחבל מבוקש וחמוש שמתבצר בתוך בית. במצב קשה נשלח שכן של המבוקש לדפוק על הדלת ולבקש מהמחבל להסגיר את עצמו.

בשעות הבוקר פרסם בנט סרטון שבו קרא לנתניהו לעימות. לאזור ביתו של בנט הגיע למקום גם רכב של השולמנים, בנט יצא מביתו - ונתניהו ביטל את הגעתו. לאחר שעות, המחסומים שהוצבו על ידי המשטרה והשב"כ במקום הורדו.

בימינה תקפו: "נתניהו בא להטריל, בנט הזמין לעימות - נתניהו ברח. עלות הגימיק: חצי מיליון ש"ח למשלמי המסים. נתניהו תכנן להגיע מחוץ לביתו של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, היום. המידע ודאי (אושר על ידי המשטרה והשב"כ בשטח), שום כנס אחר ברעננה. נתניהו רצה להטריל, וברח ברגע האחרון. הדיבייט מוכן, הכיסאות מחכים, ממה הוא מפחד?".