יהורם גאון
יהורם גאוןPhoto by Yossi Zeliger/FLASH90

הזמר והיוצר יהורם גאון, חתן פרס ישראל, התייחס להתבטאויותיו השנויות במחלוקת של פרופ' עודד גולדרייך ממכון ויצמן שעתיד לקבל את פרס ישראל ביום העצמאות הקרוב.

"לא פחות מכך שהפרס מספר את סיפור הישגיו של העילוי חתן הפרס, הוא בא לספר את סיפורה המדהים של מדינת ישראל שבתחומי הנס של ה'יש מאין' של הקמתה ומעט שנותיה שבין חורבן לתקומה הנה כי כן, גדלים בה אנשים מצויינים לתפארת, בעלי שיעור קומה עולמי, אנשים המהווים חלק ממרקם אוכלוסייתה, והארץ מעניקה להם פרס, להם ובה בעת לעצמה", אמר גאון בתוכניתו בגלי צה"ל.

לדבריו, "אחד ממקבלי הפרס השנה סיפר שרבים מידידיו וחבריו הביעו חששות 'מעוגמת הנפש הכרוכה בלחיצת ידם של שני מנוולים ראשיים, ראש ממשלה ושר של עם, בו חיילי צה"ל הם פושעי מלחמה'. מאחר והפרס הוא פרס לְאיש אבל לא פחות מזה פרס לָארץ שבשבעים שנותיה צמחו ופרחו בין גבולותיה גאוני דור מצוינים מופלגים אי אפשר לנתק את הפרס של המדינה מן המדינה המעניקה אותו.

''מכאן שאי אפשר לתמוך בחרמות עליה, לגנות את צבא העם שלה, לשלול את רעיון קיומה כמדינת היהודים, ויחד עם זה לקבל ממנה פרס, זה נשמע דבר והיפוכו, בויתור על הפרס ישמח הפרופסור (שככה לא יצטרך ללחוץ יד לעומדים בראש המדינה) ישמחו בבי-די-אס שמחרימים אותנו, ונשמח גם אנו כולנו, ביום החג של עצמאות ישראל", הוסיף יהורם גאון.

כאמור, פרופ' עודד גולדרייך ממכון ויצמן התראיין בשבוע שעבר לאתר "זו הדרך" וכינה את ראש הממשלה נתניהו ואת שר החינוך גלנט "שני מנוולים". גולדרייך אמר כי "רבים מידידיי וחבריי הביעו חששות מעוגמת הנפש הכרוכה בלחיצת ידם של שני מנוולים ראשיים: ראש הממשלה ועושה דברו שר החינוך.

"עוגמת נפש זו הינה זניחה ביחס לעוגמת הנפש שיש לי כל יום ממדיניות הממשלה, וזאת מבלי לציין את הסבל הממשי החמור יותר של רבים שהם קורבנות ישירים של אותה מדיניות נפשעת ומטומטמת", כך גולדריין.