בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עיתונאי "מעריב" בן כספית מפרק את ''מצבור השקרים'' שפיזר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לרינה מצליח בחדשות 12.

"נזקו הגדול ביותר של נתניהו הוא הנחלתה המושלמת של תרבות השקר. הטמעת השקר כעניין לגיטימי, סוג של אמת אלטרנטיבית", כתב כספית במאמר במעריב. "אין כמו הראיון הסוער שנתן אתמול לרינה מצליח כדי להוכיח שוב, בפעם המי־יודע־כמה, עד כמה נושא בנימין נתניהו את השקר בגאון".

במהלך הראיון טען נתניהו "בכל פעם שיכולתי להקים ממשלת ימין הקמתי... אבל בנט הכריח אותי בברית האחים עם לפיד לא להקים ממשלת ימין ולהכניס את לפיד כשר האוצר הכושל ביותר".

רינה מצליח תיקנה אותו: "אדוני, ברית האחים הייתה כשאתה רצית את לפיד ולא רצית את בנט". נתניהו אמר: "לא, לא, הפוך". מצליח התעקשה "לא הפוך, זה היה ככה" ונתניהו ענה "את מספרת לי?".

בן כספית מזכיר את האמת כפי שהתרחשה בבחירות 2009: ''מה שקרה זה שאחרי שנתניהו החרים את בנט והתכוון להקים ממשלה בלעדיו, לא התקשר אליו ולא התייחס אליו (במצוותה של אתם־יודעים־מי), הקימו לפיד ובנט את 'ברית האחים'. נתניהו נאלץ לפגוש את בנט עם 'בייביסיטר' בשם עו”ד דוד שמרון. הוא חרק שיניים והכניס את בנט לממשלה רק כי זה נכפה עליו על ידי לפיד. והיום הוא טוען שבנט כפה עליו את לפיד. אין, פשוט אין לתאר''.

''לא יאומן כי ישוקר", הוסיף כספית. "אני שואל את עצמי מה עובר לו בראש. הוא שכח? הוא מקווה שאנחנו שכחנו? הוא בונה על זה שרק הכתבים שעסקו בזה זוכרים שהוא כלל לא התקשר לבנט אחרי הבחירות? התקשר לכולם חוץ מאשר לבנט? הוא באמת חושב שאנחנו לא יודעים למה הוא לא התקשר לבנט, מי שהיה אמור להיות הטלפון הראשון אחרי הבחירות, השותף הכי טבעי, הכי מתבקש?".