הפיגוע בארמון הנציב
הפיגוע בארמון הנציבצילום: חזקי עזרא

לקראת הגיוס לחטיבת כפיר שיחל ביום רביעי שוחחנו עם רעואל יהושע, תושב ירושלים, שאת ההחלטה להתגייס לשירות קרבי קיבל לאחר שהיה נוכח בפיגוע הדריסה בארמון הנציב.

"ראיתי דברים שילדים לא צריכים לראות", אומר יהושע על הפיגוע אותו חווה מקרוב. "ראיתי גם מה תגובה טובה של לוחמים טובים יכולה לעשות". כמי שהיה במרחק של עשרות בודדות של מטרים מהפיגוע הוא מספר כי גם הוא לא היה בטוח שמדובר בפיגוע, כפי שסברו גם חיילים שהיו במקום, אך יריות וצעקות הבהירו את המתרחש מהר מאוד.

על ההשלכות של האירוע הקשה עליו הוא אומר: "אני רואה את הסיטואציה של טרור במרחק הליכה מהבית, ואני רוצה להיות חלק מהפתרון. אני רוצה להיות חלק מהשינוי". בעקבות הדברים החליט יהושע להגיע דווקא לחטיבת כפיר והוא מסביר: "זה הוביל אותי לחטיבה הזו ספציפית כי העיסוק שם במלחמה בטרור ביו"ש היא יומיומית, הם נוכחים כמעט בכל מקום שבו קורים הדברים. הם לא מחכים שנתיים שמשהו יקרה. הם מתאמנים ועושים".

עוד הוא מספר על שיחות שקיים עם מפקדים ולחמים בחטיבה, שמע על העבודה בשטח וגם על האווירה המשפחתית שגם היא משמעותית, "זה מה שחשוב ללוחם לדעתי", ואם למישהו נדמה היה שמשפחתיות הולכת בעיקר יחד עם 'גולני', אומר יהושע: "כנראה שדברים משתנים...".

עוד הוא נשאל אם הוא מבין מי שבעקבות אירוע קשה של נוכחות בזירת פיגוע יגיע למסקנה ההפוכה, שיעדיף להתרחק מעימות חזיתי עם הטרור, והוא משיב כי אכן במקרי קיצון אדם יכול לבחון את תגובותיו ולדעת אם הוא מעדיף לברוח מהסיטואציה או להתחבר אליה, "אני ספציפית חושב שאהיה מבוזבז אם לא אעשה את הדברים הללו. יש בי את היכולת לכך".