הרב רונן נוה
הרב רונן נוהצילום: באדיבות המצולם
  1. במי נכון לבחור- בבחירות אני לא מחפש את מי שהכי דומה לי, אלא את מי שיכול הכי טוב לקדם את מה שאני מאמין בו.  לכן אני לא בוחר את מי שמדבר כמו שאני אוהב לשמוע, או אפילו מי שמאמין בדברים שאני מאמין, אלא במי שהכי יוביל אותי למטרות שלי.    אני מעדיף לבחור במישהו שיש לו רק 30% מהדעות שלי, אבל במה שהוא עושה יש לו 90% הצלחה, מאשר מישהו עם 100% מהדעות שלי, אבל יש לו 10% הצלחה.
  2. פרקטי- נפתלי בנט ואיילת שקד הוכיחו את עצמם בכל כך הרבה צמתים שהם יודעים להוריד את האידיאלים למעשים.  לפני שהם הגיעו לפוליטיקה, אף אחד כמעט לא התחשב בציבור הדתי לאומי.  הם החזירו אותנו למפה, וקצרו כל כך הרבה הצלחות.
  3. יכולת שינוי מגמה- בנט הוא האדם היחיד שאני מכיר שיודע לשנות את המגמה של המדינה ברמת ה"מאקרו", ולא בשינויים נקודתיים, בנט עשה דברים, שבשלושים השנים האחרונות היינו יכולים לחלום עליהם.   מדיבור על פינויים לדיבור על ריבונות, משחרור סיטונאי של מחבלים לאף שחרור של מחבל אחד (בנט איים שיפיל את הממשלה על דבר כזה, ביבי התקפל), הנחלת זהות יהודית בבתי ספר כלליים, והזנקת ילדי ישראל במתמטיקה. אני לא מכיר אף אחד בפוליטיקה שהצליח להשפיע כל כך הרבה.
  4. מציב מטרות ועומד בהם- בנט מציב מטרות מעשיות, לא מדבר על דברים ב"אוויר" שאי אפשר להגיע אליהם, אלא מציב מטרות ריאליות, ויודע איך לחתור לקיומם.
  5. סיכוי להנהגה אמונית- בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה, יש סיכוי להובלה של אדם שלא מאמין שמדינת ישראל היא רק 'מקלט בטוח'.         גם אם עדיין לא נזכה בבחירות האלה לראשות הממשלה, יש כאן אדם שהוא לא רק 'גלגל חמישי' בעגלה, אלא ממנהיגי המדינה.
  6. יודע למצות אפשרויות-  לבנט יש כשרון למצות את התועלת המקסימלית, גם ממעט משאבים. ממנדטים בודדים, הוא הצליח להשיג שר משפטים לאיילת שקד.   שנה בלבד אחרי שהוא נפלט מהכנסת, הוא כבר ישב במשרד הבטחון וכן הלאה.
  7. משמש כמבוגר האחראי, וגורם מאחד-  המציאות שבה אנו נמצאים, במערכות בחירות חוזרות נשנות, היא לא מציאות נורמלית.  בנט הודיע שהוא ימנע בחירות נוספות.  בנט מצהיר, שהוא לא מוכן להחרים אף צד בעם ישראל.  הוא אמנם לא מוותר על הזהות היהודית והלאומית, אבל גם לא מוכן לתת גט לאף אחד מעם ישראל, גם מכאלה שפגעו בו ובמשפחתו באופן אישי מספר פעמים.
  8. מתכוון למילים שהוא מוציא-  כן, יש אפשרות כזאת שפוליטיקאים יעשו את מה שהם אמרו שהם יעשו.  יבטיחו מה שהם יכולים לעמוד בו, וישתדלו לעמוד בו.
  9. לא מפחד מאתגרים-   מנהיג לא מפחד להיכנס לעימות, ולעשות דברים לא פופורלים, לטובת העם. זה אחד הגורמים למצב שבו אנו נמצאים, כי ביבי כל הזמן בורח מהכרעות כאלה.  ביבי כיום מחוייב לאינספור אינטרסים ומחוייבויות.  בנט הוכיח שאם משהו נכון, הוא לא חושש להיכנס לעימות עם אף אחד, באף נושא.
  10. זהות יהודית- לבנט ברור מה הסיפור שלנו כאן כעם.  מבורר לו שאנחנו לא כאן כמקלט בטוח, ולכן הוא מוביל את ההשפעה של הזהות היהודית לכל אזרחי המדינה. רוב הציבור לא מודעים כלל להתקפות הבלתי פוסקות שתקפו את בנט בעיתון הארץ על כך.

ברור שהיינו רוצים יותר, אבל שם המשחק בפוליטיקה הוא "פרקטיות".  אם על כל דבר בנט יכריז שזה "קו אדום" הוא לא יצליח לקדם כלום.

יש לבנט ואיילת טעויות.  בוודאי.  למי אין? רק מי שלא עושה כלום, לא טועה בכלום. 

ולכל אלה שחושבים להצביע ביבי,  זה רציני??? הבן אדם בכל הזדמנות זרק את הציונות הדתית (2013, 2015, 2019, 2020)  ובלי שום סיבה לא נתן להם תפקידים, או רק תפקידים זוטרים.  תמיד הוא העדיף את השמאל.

יש משהו שביבי הבטיח לימין וקיים? ביבי הצביע בעד הגירוש מגוש קטיף,  ביבי שחרר מחבלים,  ביבי מסר את חברון, וחמור מכל- ביבי בעד מדינה ערבית נוספת ("פלסטין"), בצורה מוצהרת וגלויה!

הרבה פוליטיקאים ומפלגות מבטיחים הבטחות שונות. אבל אני מצביע למישהו שיכול לשנות דברים, לא דברים קטנים, אלא את כל הכיוון של מדינת ישראל.

זאת הזדמנות לכיוון חדש. הזדמנות להנהגה חדשה.

הגיע זמן בנט.