אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ביהמ"ש המחוזי מרכז החמיר בעונשו המורה אביתר גרוס וגזר עליו 20 חודשי מאסר בפועל בגין הרשעתו בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה בת 9, שהייתה תלמידתו.

בכך קיבל בית המשפט המחוזי, בדעת רוב, את ערעור הפרקליטות על גזר הדין שניתן בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם נגזרו על גרוס תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, פיצוי בסך 40,000 ש"ח וצו מבחן למשך שנה וחצי.

ביהמ"ש המחוזי קבע, כי העונש שנגזר קל מהמקובל בעבירות מסוג זה, "בית המשפט העליון, בפסיקה עניפה ועקבית מימים ימימה, קבע שיש להחמיר בעונשיהם של מי שמבצעים מעשים מיניים כלפי קטינים שנמצאים בשלבי גיבוש זהותם המינית, תוך ניצול תמימותם ופער הגילאים ביניהם. כך גם כשמדובר במעשים מיניים קלים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במעשים מיניים חמורים, כדוגמת אלה שעשה המשיב בענייננו".

"נדגיש כי פסיקה זו חלה במלוא עוצמתה במיוחד לאחרונה, עם ריבוי מעשים מיניים כלפי קטינים. בין בעולם הוירטואלי וקל וחומר בעולם הממשי של קיום מגעים מיניים ממשיים בין הפוגע, כמו המשיב, לקטינה שנפגעה", הוסיפו שופטי הרוב.

"במקרים נשוא הערעור ניצל המשיב לרעה את היותו מורה של הקטינה, דבר שאיפשר לו להוציא אותה מהשיעור, לקחת אותה למקום מסתור בתחומי בית הספר ולבצע בה את זממו, תוך ניצול לרעה את האמון שנתנה בו", ציינו השופטים.

עו"ד נעמה תור זאבי מפרקליטות מחוז מרכז מסרה בתום הדיון: "בית המשפט קיבל את הטענה המרכזית בערעור המדינה, לפיה פגיעה מינית קשה, בילדה, על ידי מי שהיה המורה שלה - חייבת להיענות בענישה ממשית ומרתיעה, וכי בעונש שגזר בית משפט השלום לא היה די והוא לא הלם את חומרת המעשים. בעונש שנגזר בבית משפט השלום היה רק מימד של הזדמנות לנאשם, ולא ניתן משקל לעוצמת הפגיעה בילדה ולנזק שנגרם לה. אנחנו מברכים על ההחמרה בעונש, סבורים שיש בך מסר לקטינה ולמשפחתה, לקהילת בית הספר ולציבור הרחב: בתי הספר צריכים לשמש מבצר עבור הילדים שבאים בשעריהם, והמורים אמורים לשמש להם למגן וכותל, לא לפגע וצרה. נמשיך להיאבק על ענישה מחמירה למי שפוגעים מינית בקטינים כפי שעשינו בתיק הזה ובתיקים נוספים".