חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש קיים אחר הצהריים (א') תדרוך לעיתונאים ואמר כי הוא לא צופה גל תחלואה נוסף.

"אנחנו שמחים להמשיך לראות את מגמת השיפור בנתונים, גם בקצב המאומתים היומי, גם מקדם ההדבקה וגם במספר החולים קשה שממשיך לרדת. עדיין לא הגענו למספרים הנמוכים שבין הגל השני לשלישי כך שיש לנו עוד כברת דרך לעשות, אבל הנתון המעודד הוא שהירידה נרשמת למרות פתיחה רחבה של המשק. זה אפשר לנו לצאת לפעימה הרביעית שבעיקרה הייתה הגדלת מספר נוכחים במופעי תרבות ובאירועי ספורט, פתיחה של אטרקציות בחוץ ובריכות השחייה''.

לדברי פרופ' אש, "נעקוב אחרי נתוני התחלואה בשבועיים הקרובים ונראה לאן פנינו מועדות. השבועיים האלה מאוד מאתגרים כי יש לנו את יום הבחירות, חג הפסח ומתקרבים גם לחגי אפריל ולרמדאן. בעת הזו כולם צריכים לנהוג באחריות ולהקפיד על ההנחיות הקיימות. לצערי ממה שראיתי בערוצי התקשורת השונים, לא תמיד מקפידים. ראינו משחקי כדורגל עם הצטופפות של הקהל, לא מקפידים על המסכות, וחבל. ככל שזה יביא לעלייה בתחלואה - פשוט נצטרך ללכת לאחור".

לקראת חג הפסח אמר הפרויקטור: "מבחינת ארוחות ליל הסדר - 20 אנשים בתוך מבנה ועד 50 מחוץ למבנה. יש לשמור גם בזמן הארוחה ככל הניתן על מניעת הדבקה. מבחינת תפילות - גם בפסח וגם ברמדאן - בתי התפילה יכולים לבחור כמו היום באחת משתי האפשרויות, כלומר 20 בפנים או 50 בחוץ. אנחנו בימים אלה בדיונים לקראת היערכות ליום הזיכרון ויום העצמאות ול"ג בעומר".

בינתיים הישראלים נדרשים להמשיך לחבוש מסיכות, "הנתונים בירידה אך הם עדיין לא כאלה שיכולים לאפשר לנו שינוי בהנחיות המסכות והבידוד. יעילותן הגדולה של המסכות היא בקרבה בין אנשים במקומות סגורים. עם זאת אנחנו לא דנים בשינוי כלשהו וכרגע עטיית מסכות נדרשת גם בחוץ וגם בפנים. אנחנו לא רוצים לבלבל עם הנחיות יותר מורכבות כעת. יש לנו עוד כמה שבועות לרואות מה קורה מבחינת המשך הירידה של התחלואה", כך פרופ' אש.

על האפשרות שבקיץ יתחילו להגיע לישראל תיירים, ועמם מוטציות של הנגיף, אמר פרופ' אש: "אני חושב שהתיירות בקיץ תתבסס על הסכמים בין מדינות ספציפיות. אנחנו יודעים שיש מו"מ עם מדינות שונות, וההסכמים האלה צריכים להיות מבוססים על כך שאנחנו יודעים שמי שמגיע לכאן הוא מחוסן או מחלים ושאנחנו מכירים בתעודות שלו. אני עדיין מעריך שבקיץ הקרוב לא יהיו פה המוני תיירים. אם נעשה את זה בצורה בטוחה - אני מעריך שזה לא ייבא תחלואה".