מימין: שבתאי, דגן, אוחנה והלוי
מימין: שבתאי, דגן, אוחנה והלויצילום: רועי חדי

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה סייר היום (ראשון) באתר שומרון העתיקה יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח״כ עמית הלוי שיזם את הסיור, מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, מנכ״ל המשרד לביטחון הפנים ניצב (בדימוס) משה (צ׳יקו) אדרי ובכירים נוספים.

השר אוחנה אמר ״ישראל המודרנית למדה לבנות גורדי שחקים, להעצים את יכולותיה הטכנולוגיות ולהפוך לאומת ההזנק (Start up nation), לקיים גופי ביטחון חזקים ומתקדמים כדי לשמור על אזרחיה ולהיות המדינה היחידה בעולם המאפשרת לכל אזרחיה להתחסן מפני המגיפה הארורה.

''אך בלי השורשים, בלי כיבוד היסודות עליהם נוסדנו כעם, בלי העבר — לא יצמח לעמנו עתיד. בשנים האחרונות ההתיישבות צומחת ופורחת ביהודה ושומרון, ואנחנו מתקרבים למספר שיא של חצי מיליון מתיישבים''.

אוחנה הוסיף: ''גם בהיבטי ביטחון הפנים יש לאן להתקדם ועל כן נערוך בקרוב פגישת המשך במטרה להקים נקודת משטרה בשומרון העתיקה כאות למשילות, חוק וסדר. מחויבות לעברנו — ערובה לעתידנו״.

יו״ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "קיבלנו כאן טעימה מהשורשים היהודים ומהציווליזציה האנושית, יש לנו אחריות גדולה על ההיסטוריה ועל המקום הזה. לצערנו הרשות הפלסטינית פועלת בנחישות בכדי לפגוע במקום ולנכס אותו אליה.

''השיא היה לפני כמה חודשים, כשהיה כאן ח"כ עמית הלוי, התנופף כאן דגל הטרור הפלסטיני, על העתיקות, תוך שבירה והרס של העתיקות, נעשה כאן טקס של חנוכת "האתר פלסטיני, שומרון העתיקה".

דגן הוסיף ''יש לנו אחריות כלפי האנושות והעם היהודי לפתוח את שומרון העתיקה, לשמור על המקום, הדרך לכאן, ברצותם השליחים של הרשות הפלסטינית זורקים בה בקת''בים על מטיילים, ברצותם פותחים את הדרך למטיילים פלסטינים. הרשות הפלסטינית מבינה כמה האתר הזה חשוב ולכן היא מנסה לנכס אותו לעצמה. אני רוצה להודות לכם על הביקור החשוב הזה, תפקידנו תפקיד המדינה הוא להגן על אתרי המורשת, זה בידיים שלכם".

חה״כ עמית הלוי: ״החפירות והפיתוח של סבסטיה, בירת שומרון של ממלכת ישראל העתיקה, היא חובה לאומית והיסטורית וחלק בלתי נפרד מחידוש ההתיישבות היהודית בשומרון בימינו. שמחתי מאוד להיות היום בסבסטיה עם שר הבט״פ אמיר אוחנה, שמוביל את השמירה על ביטחוננו ועל זהותנו בכל הארץ ומקדם את תכנית האבטחה למעשה הציוני של חידוש בירת השומרון״.