מגיעים לבקר בבית הרב
מגיעים לבקר בבית הרבצילום: שמעון פאזען

בעיצומה של מגיפת הקורונה שעדיין משתוללת בארה"ב קיים הרב יאשיהו פינטו שבוע גדוש בתורה בקרב הקהילות היהודיות בניו יורק, במסגרת מסע חיזוק והתעוררות שהוא עורך בארצות הברית בימים אלה.

הרב פינטו ששהה בשנה האחרונה במרוקו שם הוא משמש כראש אבות בתי הדין, הגיע לביקור בן שבוע לארה"ב, במהלכו מסר שיעורי חיזוק והלכה שהועברו בשידור וידאו חי לשומעי לקחו ואף קיבל אלפים לברכה ולעצה.

בשיחות הרבות עם תושבי האיזור,עמד הרב פינטו על המצוקות המאפיינות את הקהילות היהודיות בתפוח הגדול ומסביב לו. חלק מהמצוקות התפתחו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה באזור.

הרב פינטו עדכן את ראשי הקהילות היהודיות כי 'שובה ישראל' תסייע כלכלית לנזקקים מבני הקהילה היהודית, אשר חלקם קרסו בעקבות המשבר הכלכלי הפוקד את העולם כולו.

בין האלפים שפקדו את מעונו של הרב בניו יורק סיטי, הגיעו גם אישי ציבור שבאו להתברך ולהתייעץ עם הרב פינטו.

ביניהם ניתן היה לראות את ג'ון קצימטידיס, איש עסקים והמיליארדר האמריקאי, בעל תחנת הרדיו "טוק שואו" ומבעלי רשת הסופרמרקטים במנהטן "גריסטטיס פודס". קצימטידיס שוקל לרוץ בשנה הבאה בבחירות למשרת מושל ניו יורק.

אישים שפקדו את מעונו של הרב פינטו: הרב יוסף פוטסניק - נשיא איחוד הרבנים בניו יורק, איש העסקים ג’ון דמוליאס מבית חולים סטיטנאיילנד יוניברסיטי ומטיו אגני, פוליטיקאי המשמש כחבר מועצה בניו יורק.

גם ג’ונתן בורקן המשמש כנשיא בכיר וכיועץ הפיננסי של סטנלי מורגן הגיע להתברך ולהתייעץ. מורגן משמש כסגן נשיא שרמן מטעם הרפובליקנים בניו יורק, וכזכור הוא מונה על ידי הנשיא דונלד טראמפ לנשיא מוזיאון השואה.

בין הפוליטיקאים הנוספים שבאו להתברך היו פרננדו קאברירה, פוליטיקאי אמריקאי מברונקס ניור, קאברירה רץ לבורו פרזידנט מטעם הדמוקרטים ודיויד גרינפלד, פוליטיקאי אמריקאי ניו יורקי שמשמש כמנכ"ל של מט קונסול Met council.

בין המבקרים הרבים ניתן היה לראות אף את ברוק ג'פרי פירס, יזם ופילנתרופ אמריקאי, המפורסם בתעשיית מטבעות הקריפטו. כזכור, פירס רץ בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב והוא משמש כמנכ"ל של ביטקויין פאונדיישן.

גם משלחת של ממשלת ההאיטי הגיעה להתייעץ עם הרב פינטו.

בסביבת הרב פינטו אמרו כי הוא מתכנן להגיע לארה"ב על בסיס חודשי ולחזק את עשרות הישיבות של 'שובה ישראל' הפזורות מכל רחבי היבשת.

צילום: שמעון פאזען