בני גנץ וזיו שילון
בני גנץ וזיו שילוןצילום: אלעד מלכה

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ קיים כנס זום ביחד עם סרן (במיל') זיו שילון, יזם ופעיל חברתי, שבמהלך שנת 2012 נפצע קשה בפעולה מבצעית עם חיילי בעומק רצועת עזה.

השיחה עסקה במנהיגות, ובמסעות של גנץ ושילון בחברה הישראלית.

גנץ ענה לשאלה בנושא אפשרות למציאת עריקים מכחול לבן אחרי הבחירות: "אין עריקים בכחול לבן וכולנו מגובשים תחת המטרה להחליף את נתניהו. כמו בסיגריות אלקטרוניות יש עשן בלי אש", אמר.

''אני נתתי לנתניהו קרדיט שלא הגיע לו בתקופה הכי קשה של מדינת ישראל שיפסיק את הכאוס והוא לא מצליח להתרומם לגודל השעה כי כל מה שהוא חותר זה ביטול המשפט. ואני חוזר ומסביר אם אנחנו לא בכנסת, הוא ינסה לפטר את שרי כחול לבן, להדיח את מנדלבליט, להביא פרקליט מדינה אחר. אנחנו לא נהיה שותפים למזימה הזו ונעשה את כל מה שאפשר כדי למנוע ממנה להתרחש."

בנושא ההשקעות שנתניהו מבטיח שיגיעו מאיחוד האמירויות אמר גנץ כי "האמירויות ומדינות המפרץ ישקיעו בחברות שתהיה להם תשואה מהן. זה רחוק מלהיות רלבנטי. גם הם מחכים שתיגמר מערכת הבחירות, לצערי נתניהו שרצה להיות ראשון במדינות האלו, לא נתן לשרים לקדם מספיק הסכמים. אפשר היה לחתום על יותר הסכמים, אני מקווה שנוכל לרתום את מדינות המפרץ להשפעה על היחסים שלנו עם הפלסטינים״.