גנץ בתפילה ב"שיבא"
גנץ בתפילה ב"שיבא"צילום: ללא קרדיט

הסופר והסטנדאפיסט חנוך דאום פרסם פוסט עם מילים מרגשות על בני גנץ, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן שבבחירות הקודמות היה מועמד מחנה השמאל לראשות הממשלה, וכעת מדשדש בסקרים על חמישה מנדטים.

"ביום שישי, כשהייתי אצל אופירה וברקו, וראיתי את כל הפוליטיקאים באים והולכים, הסתכלתי על בני גנץ שהיה חמוד לגמרי, וחשבתי לעצמי שיש לי חוב קטן שאני צריך לפרוע בעניין שלו. כי לאחר הבחירות הקודמות פתחתי כאן במכבש לחצים כדי שיכנס לממשלת אחדות. חשבתי אז שבחירות נוספות בזמן קורונה זה טירלול מוחלט. כתבתי מאמרים, פוסטים ומה לא", כתב דאום בפייסבוק.

''וגנץ הלך על זה. הוא הבין שישלם מחיר בבייס הפוליטי שלו אבל חשב שזה מה שנכון לישראל. הוא גם האמין שאם ביבי הבטיח רוטציה בלי שטיקים וטריקים, זה אכן יקרה. תמימות? יכול להיות. אבל יש חטאים חמורים מזה''.

דאום מודה בכך שיש מאות אלפי מצביעים שכועסים על גנץ והוא מבין את תחושתם. "הדבר היחיד שאני רוצה לבקש מהם זה לקחת בחשבון שאולי הוא נענש מספיק. גנץ היה מועמד המרכז שמאל, הוא היה כפסע מלשכת ראש ממשלה (זוכרים איזו אהבה קיבל אז בהופעה ההיא של שלמה ארצי?), והנה הוא היום על ארבעה או חמישה מנדטים, האם זו לא נפילה מספיק גדולה? האם באמת מגיע לו להימחק לגמרי? האם מי שהיה רמטכ״ל וניסה לעשות פה משהו למען אחדות העם, גם אם בדרך גמלונית ולא מוצלחת, לא ראוי לעמוד אפילו בראש מפלגת מרכז שמאל זעירה של חמישה מנדטים?

''האם זה יהיה כזה אסון אם אנשים כמו טרופר וביטון יהיו חלק מהכנסת הבאה? אני לא מבקש ממישהו להצביע לו, באמת שקטונתי, אבל כן מרגיש שיש לי איזו חובה לכתוב עליו מילה טובה גם בעת הזו, שבה הוא האיש שהכי קל זה ללעוג לו ולשים אותו למרמס. יש כאלה שחושבים שמגיע לגנץ עונש על כך שהיה נאיבי ונתן צ׳אנס לאחדות. אני חושב שזו גם הסיבה שבגללה ראוי לסלוח לו''.

חנוך דאום צירף לפוסט תמונה של בני גנץ מבית החולים שיבא: "וזו תמונה של גנץ מתפלל לפני שנכנס לניתוח, היא צולמה לפני כמה חודשים והיא עדיין מרגשת בעיני. ובאהבת חינם ננצח".