מתכננים את הרס עינות ענר
מתכננים את הרס עינות ענרצילום: חיים ראובן

פרסום ראשון: שינוי בעמדת המדינה בנוגע ל"עינות ענר". עמדת המדינה היא כי אין להרוס את המקום, לאחר שהמועצה האזורית מטה בנימין הסכימה לפרק את הסככות והשילוט במקום.

מדובר בניצחון, שכן עמדת המדינה עד עכשיו הייתה כי יש להרוס את המקום עד היסוד ולסתום את המעיינות.

מועצת בנימין הסכימה לפרק את המבנים במקום הניתנים לפירוק ולהעתיק את האנדרטה לזכר שלושת הנערים, על מנת לשמור על בריכות המים, השבילים, עצי הזית, הממצאים הארכיאולוגים והטבע במקום שלא יהרסו.

כזכור, ארגוני השמאל הקיצוני 'עמק שווה' ו'יש דין' עתרו לבג"ץ לפני מספר חודשים בדרישה להרוס את המקום. עמדת המדינה הייתה בתחילה כי דין המקום להיהרס, וכוחות הביטחון אף הגיעו למפות את המקום בכדי להרוס אותו.

לאחר מאבק עיקש, ושיח של המועצה האזורית בנימין מול המינהל האזרחי, הסכימה מועצת בנימין, כאמור, לפרק את המבנים במקום הניתנים לפירוק ולהעתיק את האנדרטה. בעקבות כך המדינה השיבה לעתירה בבג"ץ כי יש לדחות את העתירה שהגישו ארגוני השמאל ולשמור על המקום.

העתירה להריסת המקום עדיין מתנהלת בבג"ץ, אך השינוי בעמדת המדינה הוא, כאמור, ניצחון חשוב במאבק לשימור המקום.

דוד ארליך, ממובילי המאבק נגד הרס עינות ענר, אמר: "אני מברך על ההחלטת המדינה שלא להרוס את עינות ענר. מאבק על עינות ענר, מתחם המעיינות הגדול ביותר ביהודה ושומרון, הוא מאבק אידאולוגי כנגד גופים הרוצים למנוע מהעם היהודי את הזכות לגור, לטייל ולנפוש בחבלי ארץ התנ"ך. אני שמח לראות שהמאבק של צעירי נריה עזר למדינה להכיר בזכותנו לטייל ולנפוש ביהודה ושומרון ומקווה שבג"ץ לא יתערב בדברים לא לו".