פרופ' אשר כהן, ראש בית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן, מועמד מס' 15 ברשימת 'ימינה' לכנסת הבאה, לא מתרשם מקמפיין ה'ממשלת ימין' על מלא' של ראש הממשלה ומזכיר כי שוב ושוב הקפיד נתניהו שלא להקים ממשלות ימין על מלא כשהיו לו אפשרויות להקים ממשלות כאלה.

פרופ' כהן מזכיר כי נתניהו אולץ להקים ממשלות ימין והדבר לא הגיע מרצונו. "הנקודה המהותית יותר היא שקוראים לזה ממשלת ימין על מלא על שם המפלגות שרוצות להרכיב אותה, אבל אף אחד לא מדבר על מדיניות". לדבריו גם אם תקום ממשלה עם אותן מפלגות המזוהות עם גוש הימין, ביום שלמחרת לא ברור לאן מועדות פניה של הממשלה הזו.

"יגידו שרוצים פסקת התגברות ויגידו שאי אפשר עכשיו וכו', הרי לא נפיל ממשלת ימין על פסקת ההתגברות, זה נושא קטן מדי. מה עם נושא הסדרת ההתיישבות הצעירה? יגידו שהסתדרנו בלי ההסדרה הזו ועכשיו יש ביידן ובעיות בינלאומיות וכו'. יש לי שאלה אחת לכל אלה שאומרים שתהיה בממשלה כזו מדיניות כאילו ימין על מלא, את מה תסדירו בדיוק? את ההתיישבות הצעירה? את פיצול היועמ"ש? זו ממשלה להסדרת נתניהו. אפשר יהיה להעביר ממשלה שבה לא יעבירו כלום במדיניות ימין כי כל הזמן יגידו שלא על זה מפילים ממשלה, לא על זה הולכים עם לפיד. לכן כשאומרים ימין על מלא הכוונה לממשלה בהרכב מסוים כמו שנתניהו אוהב".

לטעמו של פרופ' כהן כאשר יהיה בידי בנט הכוח להקים ממשלה שאליה יוזמן לפיד, ולא שלפיד יעמוד בראשה, אמנם יהיו פשרות כמו בכל ממשלה, "אבל לפחות ראש ממשלה מהימין יוביל מדיניות מסויימת. מהניסיון שלנו עם נתניהו, הוא לא הולך להוביל שום מדיניות ימין. זה לא קרה מעולם. הוא יכול היה להסדיר את ההתיישבות הצעירה ולא עשה את זה, אנחנו מכירים גם את הנאומים שלו על הגנת מערכת המשפט. הטענה תהיה רק שלא להפיל ממשלת ימין אבל מדיניות לא תהיה". להערכתו תחת הנהגת בנט תשיג הממשלה המשולבת, שבה יהיו גם שותפים משמאל, ניתן יהיה להשיג לפחות חלק מהדברים.

"נתניהו מעולם לא הוביל הסדרה של מערכת המשפט וההתיישבות ואין סיבה שיקרה עכשיו מה שלא קרה 12 שנה", אומר כהן ומוסיף כי בהחלט יתכן שבגלל התמיכה הגורפת של סמוטריץ' בנתניהו הוא יקבל תיק שולי וייאלץ להסתפק בכך. "כך אתה מסנדל את עצמך".

עוד סבור פרופ' כהן כי נתניהו יעשה הכול על מנת להגיע ל-61 מנדטים ולכן יהיה נכון לממשלה בתמיכת מנסור עבאס, "לא אכפת לו מי כן ומי לא", הוא אומר ומזכיר כי במסמך שהציג בנט אתמול נכלל גם סעיף הדורש מנתניהו שלא להיסמך על עבאס.

"לנתניהו אין שום בעיה לאסוף את כל ההתחייבויות שבעולם ולא למצמץ כשהוא עובר עליהן", אומר כהן. "אין לו בעיה להגיד דברים מעוותים. רואים אותו מופיע בכלי התקשורת וטוען שצלצל לבנט שני, כמי שמגיע מעולם של בדיקת עובדות, אני יודע גם מתי פרס הטיל על נתניהו להרכיב ממשלה ועבר יותר משבוע עד שהגיע הטלפון לבנט. הוא מנצל את הזיכרון של הציבור".

לטעמו של כהן אחד הדברים המדאיגים ביותר הוא הרגע בו מנהיג חש שהוא יכול לעשות כל דבר ודוגמא לכך הוא מוצא בהפעלת מערך אבטחת ראש הממשלה לטובת ספין ההגעה לקרבת ביתו של נפתלי בנט. "איך הוא עושה דבר כזה? אני לא רואה הרבה אנשים שמפעילים את מערך האבטחה בשביל ספין כזה", אומר כהן ומזכיר את הורדת מערך האבטחה מבנט בהנחיית נתניהו מיד עם תום כהונתו כשר ביטחון.

באשר לסיכוי לעבודה משותפת בתוך הציונות הדתית ביום שאחרי הבחירות אומר כהן כי הוא מקפיד שלא לקרוא למפלגתו של סמוטריץ' מפלגת הציונות הדתית, שכן זו בעיניו השתלטות על ההגדרה הזו, ולטעמו השם הנכון הוא 'מפלגת ענ"ת', ראשי תיבות של עצמה, נועם ותקומה.

לדבריו שקד ובנט שיתפו כבר פעולה עם סמוטריץ' ואין ספק בכך שיוכלו לשתף פעולה ולפעול יחד. על התבטאויותיו של בנט כלפי סמוטריץ' כ'ילד כאפות' וכו' אומר כהן כי ההכפשה הקשה ביותר שהוטחה באנשי 'ימינה' הגיעה מכיוונו של סמוטריץ' שהגדיר את המפלגה כמפלגה ללא ערכים.

למצביעים קורא פרופ' כהן לשקול מועמדים מול מועמדים ולא לעשות שיקולי אסטראטגיה של הצבעה למפלגה כזו על מנת שיקרה כך וכך וכיוצא באלה.