סופה לנדבר, שרת העלייה והקליטה לשעבר מטעם ישראל ביתנו, יצאה במתקפה חריפה נגד יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן.

בסרטון אותו פרסמה בפייסבוק טענה לנדבר כי הוא 'דיקטטור, הכול צריך לעשות לפי דרישה של ליברמן. היום הוא שונא את החרדים, אתמול את הערבים, ואתם רואים את המחיר. יש לו סלידה מהומואים, הוא בחיים לא נתן להם תמיכה, ומה שהיום הוא מנסה לקשקש? הוא משקר'.

חבר הכנסת מטעם ישראל ביתנו לשעבר רוברט אילטוב שוחח עם בן כספית וינון מגל, והודה: "הדברים שהן אמרו הם דברים אמיתיים. אני בקשר עם סופה, יש אמת בדבריה על מה שהיא אומרת על המפלגה".

הוא ציין כי כאשר העלתה הצעת חוק באשר לברית הזוגיות, שכללה משפחות חד מיניות, "ישראל ביתנו קיבלה החלטה בהנחיית אביגדור ליברמן להצביע כנגד החוקים האלה. ההחלטות וההצבעות לא היו בעד להט"בים".

לדבריו, מזה כשנתיים המפלגה איבדה את דרכה, והתייחס לניסיון להציג את ישראל ביתנו כמפלגה ליברלית שמגינה על הליברליות: "האם יש שם ליברליות? בטח שלא". אליטוב הסביר מדוע עזב את המפלגה: "אני עברתי כי המפלגה החליטה במקום להשפיע במחנה הלאומי ולשנות את הדברים כמפלגה חילונית ציונית, היא אמרה 'הכול פרסונלי, נגד ביבי'. אם אנחנו הופכים את המערכת הפוליטית לפרסונלית, אני לא צריך להיות במפלגה הזאת".

בן כספית ציין כי אליטוב עבר למפלגת הליכוד, וטען שהוא מדבר מפוזיציה. על כך אמר אליטוב: "אני באפריל 19 תמכתי במלוא הכוח במפלגה כי חשבתי שהיא תהיה חלק מהמחנה הלאומי ותשמור על הערכים החילוניים בתוך המחנה הלאומי. לצערי, במקום להשפיע מתוך המערכת ולקבל את מה שמגיע לציבור הבוחרים שלו, הוא בגד בהם. אני נשארתי נאמן לדרך שלי", והדגיש: "אני לא ליכודניק, אני לא תומך בליכוד".

ינון מגל ובן כספית תהו מדוע אם המפלגה לדבריו שינתה את פניה, מספר המנדטים להם זוכה המפלגה בסקרים זהה למערכות בחירות קודמות. אליטוב השיב: "כחצי מהמנדטים שלו באים מהשמאל שתומכים בו בגלל אנטי ביבי ואנטי חרדים, אין להם שום קשר לבייס שלו. הבייס שלו מצטמק והוא יהיה מ-6 מנדטים ל-4 מנדטים, והוא הולך להצטמק עוד יותר. ברחוב הרוסי לא תומכים בו יותר מ-15 אחוז מהאוכלוסייה וזה הכישלון שלו, כי הרחוב הרוסי ראה במפלגה הזאת כחוד החנית שתביא אותו לשווין זכויות מלא".