בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: David Cohen/Flash90

לאחר שנפגעו מהתנהלותו בשבוע האחרון כשניסה לכרסם בבסיס התמיכה החרדי לטובת חיזוק סמוטריץ', אמר היום ראש הממשלה נתניהו כי הח"כים החרדיים היו "משרתי ציבור נאמנים, עם פעולות נהדרות בשנה החולפת", כלשונו.

"הקמפיין נגד הח"כים החרדים – תעמולה של השמאל", אמר בראיון שהעניק לרדיו 'קול חי'. "אני תמיד יצאתי להגנת החרדים, כי הרבנים קראו לשמור את ההנחיות. אם תקנו את הסחורה הזאת, תהיה לנו ממשלת שמאל. הח"כים החרדים היו משרתי ציבור נאמנים, עם פעולות נהדרות בשנה החולפת".

נתניהו אמר בריאיון, כי "אפשר להצביע או ליכוד, או לשאר המפלגות בימין, או המפלגות החרדיות. חשוב שהציונות הדתית תעבור את אחוז החסימה. מי שמצביע למפלגות חרדיות, שימשיך כך".

נתניהו התייחס לראיון שביטל אמש בערוץ 20 וטען כי הלו"ז התנגש עם הופעתו בבנייני האומה והמשיך לתקוף בחריפות את נפתלי בנט ולטעון כי הוא הולך עם השמאל.

"לא הגעתי אתמול לערוץ 20 בגלל כנס הליכוד בבניני האומה. בנט התחייב שלא יישב תחת לפיד, אבל לא התחייב שלא יישב בממשלה עם לפיד. בנט הולך עם השמאל. יש ביניהם קנוניה. אבל אם יהיו לנו 61, בנט יהיה שר אצלנו, עם תיק מיוחד".

נתניהו נשאל איזה תיק בכיר הוא מייעד לנפתלי בנט, אך הוא סירב להשיב. "אני לא מחלק תפקידים, אבל אני אהיה יו"ר הקבינט הכלכלי, עם הזנקה של מענקים לעסקים. זה לא שוחד בחירות. כל היועצים המשפטיים שמונעים ממני את המענקים, זה שוחד בחירות. הם מסתירים שזו השנה הטובה ביותר בביטחון, בשלום וכמובן החיסונים".

לדברי נתניהו, "חסרים לנו שני מנדטים לממשלת ימין מלאה ויציבה, ולא לממשלת שמאל בראשות לפיד. כל המתוסכלים – צאו להצביע. נדאג להניע את הכלכלה לשיא עולמי, כמו שאת החיסונים הבאתי בשיא עולמי".

על האופציות הפוליטיות ליום שאחרי, אמר כי "זה או בחירות נוספות, או ממשלה של מרצ ומיכאלי ולפיד רחמנא ליצלן, שתיפול מהר, ונגד יום השואה, ובעד העמדת חיילי צה"ל למשפט, ובעיטה במורשת ישראל".