חבר הכנסת יועז הנדל, שר התקשורת לשעבר, מתייחס בראיון לערוץ 7 למצבה של מפלגתו 'תקווה חדשה' בסקרים ומציין כי באחרונה נרשמת התייצבות ואף עליה מסויימת בכוחה.

לדבריו הופץ בימים האחרונים פייק-סקר שתיאר את מצבה של המפלגה כקשה, אך בדיקה גילתה שסקר לא בוצע ומדובר בנתונים שקריים. להערכתו ביומיים הקרובים נשמע עוד לא מעט דיווחים שקריים והפחדות, "אני מציע להתרכז במה שטוב וחשוב למדינת ישראל", אומר הנדל הסבור כי רוב בעם מעוניין בשינוי "ושינוי אפשר לעשות היום רק במרכז ימין".

הנדל רואה במפגן המסמך של נפתלי בנט הוכחה לחוסר יציבות, שכן רק לפני כשבועיים הכריז בנט שאינו עובד אצל אף אחד ולא יחתום על שום מסמך, ואילו כעת הוא חותם על כך שיילך לממשלה עם נתניהו. "אני מאוד מקווה שאחרי הבחירות נביא את נפתלי לעשת שינוי כפי שהא עצמו הבטיח כשדיבר על כך שלא מתפקדים ואין תקציב וכו'".

לטעמו של הנדל שינוי ומהפך יכול לקרת רק מכיוון גדעון סער ו'תקווה חדשה' שתאחד את נפתלי בנט מצד אחד עם גורמים אחרים מצד אחר. כשהוא נשאל אם המשמעות היא שלא תוקם על ידם ממשלת ימין, תוהה הנדל אם ממשלת ימין היא ויתור על הנגב, תמיכה בהתנתקות, חאן אל אחמאר וכו',

כמי שדחף לקיומה של ממשלת האחדות טוען הנדל כי נתניהו דחף לחוסר יציבות רק בשל מניעיו האישיים, "לא אכפת לי מה הוא צריך אלא מה המדינה צריכה, ונפתלי בנט יעשה טעות אם הוא יתרכז במה שנתניהו צריך ולא במה שהמדינה צריכה".

הנדל רואה בנתניהו כמי שהוביל לארבעת סבבי הבחירות, וככזה הוא לא מוצא כל עילה לתמוך בהמשך כהונתו ולחבור אליו. הוא שב ומזכיר כי הוא עצמו עשה "את הניסוי הזה", והאמין בצורך לאפשר ממשלת אחדות, אך הליכה עם נתניהו למערכות הבחירות מובילה לכאוס תקציבי ומשילותי. "ללכת עם נתניהו זה בחירות חמישיות".

לדבריו מפלגתו יודעת להציב ממשלה חלופית במידה ולנתניהו אין 60 מנדטים, וזאת מבלי להצטרך להתייחס לאופציית מנסור עבאס. "בעיני כל השיח של נתניהו הוא איך מחלצים את נתניהו ואיך עושים נתניהו אבל זה לא העניין. יש לנו מערכת חינוך לשקם ויש לנו כלכלה לשקם. ביולי הכול יתפוצץ עם תום החל"ת ויהיו מלא מובטלים בלי כסף והרבה עסקים בלי עובדים, בנגב ובליל יש חוסר משילות. בכל נקודה אפשר לראות איך נתניהו בזבז את הזמן כדי ללכת שוב ושוב לבחירות".

באשר לציבור הציונות הדתית סבור הנדל שמדובר במגזר שאינו בכיסו של נתניהו, אם כי בעניו עצוב שחלקים מהציונות הדתית מודדים את צעדיהם לפי מה שטוב או לא טוב לנתניהו. "כל בוקר הוא מתעורר בצורה אחרת והם מתאימים את האידיאולוגיה בהתאם. אני לא שם".

"נתניהו עשה טוב למדינת ישראל במשך שנים ארוכות, אבל בשנים האחרונות הוא איבד את זה כי הוא מתעסק בענייניו האישיים. מי שהלך איתו לאורך תקופה ומגלה שהוא סטה מהדרך ונצמד אליו אז זו לא אידיאולוגיה אלא פולחן אישיות, ולכן 'תקווה חדשה' לא חתמה אמונים לנתניהו אלא למדינת ישראל, שזה מה שהציונות הדתית עשתה. לראשונה שברנו את המשואה שנתניהו שווה ימין".

להערכתו הסיכוי שיערקו אנשי ליכוד ממפלגתם גדול מהאפשרות ההפוכה לה רומז נתניהו מזה זמן לא מועט. לדבריו אם לפיד לא יהיה גדול מדי על חשבון מפלגות אחרות בכוחו של סער יהיה לאחד את כולם, "גם ליכודניקים יכולים להתעורר מחר בבוקר ולראות שאין להם 61 ולבקש מנתניהו שישחרר", דברי הנדל.