נפתלי בנט עונה לשאלות גולשי ערוץ 7

יו"ר 'ימינה', חבר הכנסת נפתלי בנט, משיב במשדר מיוחד לקראת יום הבחירות לשאלות ששאלו גולשי ערוץ 7.

"אני שומע את תושבי הדרום מרגישים שהליכוד הפקיר אותם", אומר בנט בסיכום של עוד יום במסע בחירות והפעם ביישובי הדרום. "הליכוד הפקיר את הנגב בצורה מוחלטת והם יודעים שרק 'ימינה' תחזיר את הביטחון לנגב".

ישראל מהר חומה שואל את נפתלי בנט מה היה מעדיף לו היה עומד בפני הדרישה הסעודית לביטול מהלך הריבונות.

"כשאנחנו וותרנים אנחנו מפסידים מזה. העובדה היא שכאשר מסרנו שטחים לא קיבלנו הסכמים עם המדינות הערביות. ודווקא עכשיו, כשאנחנו עומדים חזק, זה לא קורה, ולכן זה גם וגם", משיב בנט.

מרב מתקוע שואלת מדוע הוא מוכן לשבת עם נתניהו למרות הכול, ובנט משיב: "אנחנו לא מחרימים את נתניהו מכיוון שהדבר הזה מביא למצב שבו אי אפשר להקים ממשלה ומגיעים לבחירות מספר חמש, שש ושבע, וזה רע. ימינה חזקה תוכל להקים ממשלת ימין, אבל ראינו שכאשר הליכוד חזק מדי הוא בז לימין האידיאולוגי ולציונות הדתית וזורק אותם. לפני עשרה חודשים נתניהו זרק את בצלאל את אילת ואותי מהממשלה כי לא היה לנו מספיק כוח, לכן המפתח לממשלת ימין היא ימינה חזקה".

בניה מירושלים שואל את בנט מדוע מפלגתו לא אומרת במפורש שאם יהיו 61 מנדטים לנתניהו המפלגה תחבור אליו. בנט משיב: "כל מי שאי פעם היה בכיס של נתניהו בסוף שילם מחיר". בנט מזכיר את ניסיונו של האיחוד הלאומי שנזרק גם הוא כאשר נתניהו ידע שהמפלגה בכיסו. "כדי לשמור על ארץ ישראל ועל הערכים שלנו צריך להיות חזקים".

ידידיה מחריש שואל מה דעתו של בנט על פתיחת נתב"ג ומה בכוונתו לעשות כדי לבלום את דרכן של מוטציות לישראל. "הפסיקה של בג"ץ וההתערבות שלו בניהול הממשלה זה דבר בלתי מתקבל על הדעת. צריך להחזיר שר משפטים טוב כמו איילת שקד ולא כמו כל החלשים, ובטח לא כמו ניסנקורן שאותו נתניהו מינה".

איתי מראש העין שואל את בנט מדוע הוא סבור שהוא יהיה ראש ממשלה טוב יותר מנתניהו. בנט משיב: "לנתניהו יש בהחלט זכויות, אבל לאורך זמן הממשלה שלו לצערי כבר לא מתפקדת. שום דבר פה לא מתפקד, לא הכלכלה, לא החינוך ולא הבריאות והגיע הזמן לעמוד על הדברים. בכל 33 שנות נתניהו בפוליטיקה הוא לא עשה רפורמה במערכת המשפט, אפילו לא אחת. איבדנו את הנגב, איבדנו את העצמה מול חמאס, חיזבאללה גדל מאוד בתקופתו. משהו לא עובד פה והגיע הזמן למשהו חדש".

יהודה מירושלים שואל האם החתימה על המסמך אינה כניעה לספין של נתניהו, ובנט קובע כי בדיוק להיפך, "כבר חודש אני אומר את זה לא בגלל נתניהו אלא כי אני איש ימין וכאיש ימין אני לא מתכוון להכתיר ראש ממשלה מהשמאל".

יוגב מראש העין שואל איך קרה שלמרות ההבטחות של בנט ושל סמוטריץ' שלא יהיו ריבים ולא הטחות בוץ במערכת הבחירות, הדברים לא קרו ויש תחושה של קרע. "זו הייתה החלטה של בצלאל לצאת לדרך עצמאית. אין לי אלא לקבל את ההחלטה. אני לא רוצה לריב. יום אחרי הבחירות נצטרך לעבוד ביחד. אני מדבר רק בזכות הפעולות שלנו ולא רוצה לומר מילה רעה על סמוטריץ'. גם כשמתקיפים אותי אני מעדיף שלא להגיב".