ברל'ה קרומבי באולפן ערוץ 7
ברל'ה קרומבי באולפן ערוץ 7ערוץ 7

שאני אצביע לסמוטריץ? הוא יהיר. מתנשא. רק מגיע לאולפן וכבר מתחיל לנאום, אפילו לא מחכה להגיד ערב טוב נורמלי. ואם כל זה לא מספיק עכשיו הוא עם בן גביר. זה שלפני 25 שנה, כשהיה נער בן 19 החזיק את סמל הקדילק של רבין. ושניהם ביחד פשוט לא באים לי בטוב.

זה הקולות שאני שומע מלא מעט חברים בימים האחרונים. ובכלל בא לי להצביע לליכוד, לנתניהו שעמד לבד מול כל השמאל. בא לי לעשות אצבע בעין של מדלבליט. בעין של כל שמאלני בלפור עם ההפגנות ההזויות שלהם. אני רואה היום בליכוד את הבית של המחנה הלאומי (ובאופן אישי אפילו התפקדתי לליכוד בשנה האחרונה).

ואני לגמרי יכול להבין את הקולות האלה. ובכל זאת, אחרי שאמרתי את כל זה, מחר אשים בקלפי פתק ט'. לא כי פתאום שכחתי מה קרה לפני חודשיים בזמן המו"מ עם הבית היהודי (גילוי נאות וכו') אבל הבחירות הפעם הם לא על וועד בית ולא מי יהיה השכן שגר לצידנו. הם בחירות על עתיד המדינה (כן זו קלישאה ואומרים את זה בכל בחירות ובכל זאת הפעם זה רציני מאד).

ואפילו שתכננתי הפעם להצביע לנתניהו ואני רוצה בכל מאודי שהליכוד יקבל מספר גרנדיוזי של מנדטים כדי לעשות נוק-אווט לכל השמאל ושי ניצן; אני יודע שהפעם צריכים לבחור מהראש ולא מהבטן.

נתחיל עם העובדה שהצבעה ט' היא הסיכוי היחיד כרגע לממשלת ימין. אבל זה לא רק זה. הרי כולנו מבינים שסמוטריץ' כעת הוא סוג של יחידה בתוך הליכוד. הוא מחוייב לנתניהו ולממשלת ימין בלבד, הוא הצהיר שיתמוך רק בליכוד ושיגבה את נתניהו באופן מלא בפן המשפטי. וגם מבחינת נתניהו הוא סופר את המנדטים של הציונות הדתית כחלק מהמנדטים שהוא עומד להשיג בקלפי.

עכשיו תחשבו שיש בחירות ויש לכם את האפשרות להכריע מי יהיו המקומות האחרונים ברשימת הליכוד שיכנסו לכנסת: כל מיני שמות אנונימיים של פעילי מפלגה (עסקנים ראויים כמובן), או בצלאל סמוטריץ', מיכל וולדיגר, איתמר בן גביר (כן זה מהסמל של הרכב שבינתיים התבגר והפך לעורך דין מצליח שחתום על מאבקים רבים בבית המשפט וכולנו מבינים מה יעשה בוועדת החוקה כשיגיע לכנסת), עורך דין שמחה רוטמן ואורית סטרוק. על זה אנחנו הולכים להצביע מחר, בעיקר מי שכמוני התלבט בין הליכוד והציונות הדתית.

אז נכון שאם הייתי בוחר שכן לבניען, הייתי מצביע ליאיר לפיד. הוא נראה לי השכן האידיאלי. נחמד, מתחשב, כזה שכיף להגיד לו בוקר טוב ראשון כל בוקר. אבל הבחירות מחר הן על עתיד המדינה. וכשאני חושב על זה הפעםצהצבעה ט' היא הצבעת נתניהו משורגת. זה פתק אחד שגם מחזק את ראש הממשלה וגם מכניס לכנסת אנשי עשייה (לא נחמדים אולי, עם סגנון שאפשר לחלוק עליו אבל) שישרתו את עם ישראל. ולכן בשבילי כבר אין שאלה.