יוון
יווןIStock

מבצע החיסון הישראלי מתחיל להעניק תוצאות: יוון הודיעה כי החל מהיום (שלישי) תאפשר לעשרת אלפים תיירים ישראלים המחזיקים בתעודת חיסון נגד קורונה להיכנס לשטחה מדי שבוע ללא צורך בבדיקת קורונה מוקדמת וללא בידוד.

ההסכם מגיע לאחר שיחות אינטנסיביות שנוהלו בשבועות האחרונים בין משרדי החוץ, התיירות והתחבורה של שתי המדינות. עם זאת, נתוני התחלואה ביוון נמצאים בעלייה בימים האחרונים, והמדינה הטילה מגבלות שונות לרבות סגר לילי החל מהשעה 9 בערב ועד 5 בבוקר.

גם חלק מאתרי התיירות יפתחו רק לתיירים שישלחו הודעה למספר מיוחד, ויקבלו אישור בהודעה חוזרת לבקר במקום כאשר פרטיהם יירשמו.

מדינה נוספת שתיפתח את שעריה לישראלים בקרוב היא קפריסין, שהודיעה רשמית על כניסתו לתוקף של ההסכם שנחתם בחודש שעבר ולפיו קפריסין תקבל תיירים ישראלים החל מה-1 באפריל.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר לעמיתו הקפריסאי: "תכינו את החופים, המלונות והמסעדות לישראלים המחכים לחזור ולבקר בקפריסין. ההכרה שלכם בתעודת המתחסן תפתח את השמיים ותביא לתיירות רחבה בהקדם".

על פי הודעת ממשלת קפריסין ישראלים שיחזיקו בתעודת מתחסן יהיו פטורים מבדיקת קורונה שלילית או בידוד. בתחילת החודש דווח ב"חדשות 12" כי ממשלת ישראל מקווה לחתום על הסכמים דומים עם מדינות המפרץ ומרוקו, וכן עם מדינות רבות באירופה, שם מכה בימים האלו הגל השלישי של המגיפה.

בשבוע שעבר הודיע האיחוד כי הוא מתכוון להעניק "דרכון ירוק" למחוסנים, בדומה לישראל, על מנת לאפשר מעבר של תיירים בין מדינות האיחוד ללא צורך בבידוד.