תרגול הקרבת הפסח
תרגול הקרבת הפסחצילום: מטה ארגוני המקדש

כהנים בבגדי כהונה מלאים תרגלו היום (שלישי) על גבי מזבח דמה שנבנה למרגלות הר הבית, את הקרבת קרבן הפסח, הקטרת אימוריו, שירת הלוויים וההלל, צלייתו והדלקת מנורת המקדש.

הרב ישראל אריאל ראש ישיבת ומכון המקדש שיבח את המארגנים ואת המוני הנוכחים, שבאמצעות האירועים הללו מקדמים את בנין המקדש.

הרב יוסף אלבוים קרא להמשיך בפעילות הכיסופים למקדש על ידי עלייה כהלכה להר הבית. "אם יהיו יהודים בהר הבית, יהיה שם גם קרבן פסח במקומו ובמועדו", אמר.

באירוע השתתפו גם הרב שמואל מורנו מרבני הרובע היהודי, הרב יצחק יעבץ מרבני ישיבת דרך חיים, הרב אוריה שחור מרבני ישיבת תפארת שלמה, ופרופ' הלל וייס שקרא לממשלה לצעוד קדימה למקדש.

למרות מגבלות הקורונה ויום הבחירות, השתתפו למעלה משלוש מאות איש בשירה וריקודים במקום. בעוד אנשים נוספים צפו בו בשידור חי באתרי החדשות וברשתות החברתיות.

הכבש, שנשחט על ידי הרב בנימין פרידמן, נצלה ראשו על כרעיו ועל קרבו בתנור פסחים מיוחד שנבנה במקום. המשתתפים קיבלו מבשר הכבש לשים בקערת הסדר.

האומנים שמוליק קליין ואוריאל בן יצחק ליוו את מעמד הכיסופים בשיר והלל, בליווי להקת הכליזמרים הירושלמים של אברמ'לה בורשטיין.

את המעמד הנחה הרב מרדכי צין. הרב יצחק יעבץ ביאר את החלקים ההלכתיים, שבוצעו בידיו האמונות של הכהן המומחה ברוך כהנא שחתם את המעמד בברכת כהנים רבת רושם, בצורה המיוחדת שהייתה נעשית בבית המקדש.

אסף פריד ממטה ארגוני המקדש הודה לצוות משטרת ירושלים ומרחב דוד, על שהזדרזו להנפיק את האישורים וההכנות לאירוע בזמן שיא מאז הוסרו מגבלות הקורונה לפני שבוע. לחברה לפיתוח הרובע ולעירית ירושלים על ההתארגנות המהירה לאפשר אותה.