משה גפני
משה גפניצילום: Yaakov Lederman/Flash90

לאחר שסירב לקבל את שיחת הטלפון מראש הממשלה נתניהו בשל התגייסותו לטובת הצלחת יו"ר הציונות הדתית ח"כ סמוטריץ', הכריז יו"ר יהדות התורה משה גפני בנאומו אמש כי יש להשוות בין תקציב תלמיד הישיבות הדתיות לתקציב בן ישיבה חרדי.

תחילה אמר גפני "אנחנו מוקירים תודה לקב"ה". בהמשך מנה דרישות קואליציוניות עתידיות אפשריות. "נדרוש שתקצוב הישיבות החרדיות יהיה שווה לתקצוב הישיבות הסרוגות. לא תהיה אפליה", אמר במהלך אירוע סיום מערכת הבחירות לכנסת ה-24 באולמי הדודאים בבני ברק.

גפני התייחס לסוגיות הסטטוס קוו. "הם רוצים שגיור לא יהיה בקבלת מצוות כמו ההלכה. לא יהיה מה שהיה שפעמים קודמות שביקשנו להסדיר את כוחו של בג"ץ זה לא קרה".

גפני סיים את נאומו ואמר, "נמשיך להיאבק למען הציבור הרחב. אנחנו רוצים שישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית. ששבת תהיה שבת שטהרת הייחוס תישמר. לא ניתן שתהיה קואליציה ללא הבעיות האלה".

השר יעקב ליצמן אמר באירוע: “ההסתה הנוראה נגדנו כשלה ואיווט מבין הערב את מקומו. התמודדנו גם עם אתגרים בתוך הגוש שניסו לנגוס בנו, ואנו בעזרת ה’ נשמור על כוחנו. נגן בכל דרך על ערכי הדת, נדאג לדיור ונפעל להקמת ממשלת ימין בהקדם”.

סגן שר התחבורה אורי מקלב אמר כי “התקשורת מסיתה כנגד העזרה שלנו לציבור החרדי, אבל הערב אני פה להתחייב, אנחנו נמשיך לעזור לציבור, בשביל זה שלחו אותנו, איפה שהם מסיימים את הפוליטיקה אנחנו רק מתחילים לתקן” .