סמוטריץ': זכינו לאחדות גדולה מאודיהונתן גוטליב

ספירת הקולות עדיין בעיצומה אולם כבר כעת ניתן לקבוע בוודאות שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' זכה לנתחים נכבדים בערים החרדיות.

נתוני ההצבעות ההולכים ומתבהרים ככל שחולפות השעות, מגלים כי סמוטריץ' ביצע חריש עמוק ברחוב החרדי למרות מאמצי הבלימה של יהדות התורה

בבני ברק למשל לפחות נכון לכתיבת השורות סמוטריץ' כובש את המקום השלישי אחרי יהדות התורה וש"ס עם כמעט 4.5% מהקולות. בירושלים זכה סמוטריץ למקום הרביעי אחרי יהדות התורה, הליכוד וש"ס.

גם בערים החסידיות אלעד וביתר עילית גרף סמוטריץ 'סדר גודל של עשרה אחוז מהקולות.

את הניצחון הדרמטי הוא ביצע בכפר חב"ד שם סיים במקום הראשון בפער ניכר מיהדות התורה ומשאר המפלגות.

יצחק וסרלאוף במטה הציונות הדתיתיהונתן גוטליב

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב הלילה (רביעי) לתוצאות המדגמים המנבאים שישה מנדטים למפלגתו.

"זכינו לאחדות גדולה מאוד - בציונות הדתית, עם ציבור חרדי גדול, עם חסידי חב"ד, עם עולם גדול ונהדר של תשובה", אמר סמוטריץ'. ''ההישג הזה הוא תוצאה של החיבור הזה. אנחנו מקווים שהתוצאות הכלליות יבשרו על רוב למחנה הלאומי-אמוני במדינת ישראל".

מיכל וולדיגר במטה הציונות הדתיתיהונתן גוטליב

עו"ד איתמר בן גביר, מספר 3 ברשימת הציונות הדתית, אמר בנאומו: "אני לא מאלה שאומרים משהו אחד לפני הבחירות ואחר כך משהו אחר. מעוניין ברפורמה במערכת המשפט, אני רוצה בית משפט אבל גם יועץ משפטי שלא יהיה חזק יותר מראש הממשלה".

''יש לי חלום שמערכת המשפט שלנו תעבור רפורמה. יש לי חלום שחיילי צה"ל יחיו במדינה שנותנת להם גיבוי", הוסיף בן גביר והודה לרב דב ליאור, למייסד ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ולפעיל הימין ברוך מרזל. "אני מקווה ששפי פז תוכל לחיות כאן בביטחון ולא לפחד".

צפו: ריקודים במטה הציונות הדתיתיהונתן גוטליב

עו"ד שמחה רוטמן, מספר 4 ברשימה, אמר לערוץ 7: ''תוצאות המדגם מאוד יפות ומשמחות. מקווים שעוד ישתפר אבל בוודאי שגם עם התוצאות האלה אנחנו שמחים. הסיבה האמיתית שיצאנו למסע הזה היתה בשביל סיכוי אמיתי לממשלת ימין. זה בהישג יד. המספרים מראים את זה ואנחנו מקווים מאוד שזה מה שיקרה".

שמחה רוטמן: שמחים בתוצאות, ממשלת ימין בהישג יד

מועמדת ''הציונות הדתית'' אורית סטרוק אמרה לערוץ 7: ''אנחנו שמחים מהמדגמים, בסך הכל אנחנו מרגישים הרבה זמן שיש ציבור גדול שצמא לזקוף את הראש, לזקוף את הקומה, להרים ברמה את הדגלים שלנו בלי להתבייש, פשוט להגיד את האמת שלנו שבאה מתוך תורה ואהבת ארץ ישראל''.