ספירת הקולות
ספירת הקולותצילום: רפי בן חקון לע"מ

ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-24 נמשכת כל העת אך גם בסיומה לא בטוח שנדע אם תורכב ממשלה חדשה בישראל או פנינו למערכת בחירות נוספת.

נכון לעכשיו, לגוש המפלגות שתומכות בנתניהו כולל ''ימינה'' אין 61 המנדטים הדרושים לקואליציה, ומפלגת רע''מ עשויה להיות לשון המאזנים שתתן לנתניהו ממשלה אם שותפיו יסכימו לשיתוף פעולה עם מנסור עבאס.

גורמים פוליטיים ששוחחו עם ערוץ 7 סיפרו כי נתניהו מתכוון למקד את מאמציו בשני כיוונים: הקמת ממשלת מיעוט שתישען על קולות מפלגת רע''מ - ככל הנראה בלי חברי הכנסת המיועדים איתמר בן גביר ואבי מעוז.

כיוון נוסף שנבחן על ידי נתניהו הוא הפעלת לחץ כבד על חברי כנסת ימניים בתקווה חדשה ובכחול לבן, במטרה לשכנע אותם להצטרף לממשלת ימין בראשותו שתכלול 61 מנדטים או יותר.

גדעון סער לא צפוי להשתכנע ואין בכוונתו להפר את הבטחת הבחירות שלו להישאר מחוץ לממשלת נתניהו, אולם זאב אלקין ויפעת שאשא ביטון מ''תקווה חדשה'' עשויים לקבל הצעות מפתות שיקשו עליהם להישאר באופוזיציה. גם פנינה תמנו שטה מ''כחול לבן'' תקבל הצעות בניסיון לשכנע אותה להצטרף לממשלת ימין.

כזכור, רק לפני יומיים התראיין ראש הממשלה נתניהו לערוץ הכנסת והתחייב לא לשתף פעולה עם מנסור עבאס ומפלגת רע''מ: "אני חותם לך עכשיו שלא אקים ממשלה בתמיכת מנסור עבאס", אמר נתניהו.

לאחר ספירת 88% מהקולות: הליכוד השיג 30 מנדטים, יש עתיד 17, ש"ס 9, כחול לבן 8, יהדות התורה 7, העבודה 7, ימינה 7, ישראל ביתנו 7, הציונות הדתית 6, הרשימה המשותפת 6, תקווה חדשה 6 ומרצ 5.

חברי ''ימינה'' יתכנסו במהלך היום לישיבת סיעה ראשונה ברעננה. בינתיים הוחלט על ''עוצר ראיונות'' במפלגה. גם בליכוד אסרו על חברי הכנסת והשרים להתראיין לאחר שצחי הנגבי ושלמה קרעי תקפו זה את זה סביב האפשרות שרע''מ תצורף לממשלת הליכוד.

תוצאות האמת:

תוצאות האמת:

בנט: "אני איש ימין, נישאר פה לנצח נצחים"

יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט נאם אמש לאחר פרסום תוצאות המדגמים המנבאים שבעה מנדטים למפלגתו. "כל ממשלה שתקום, תדאג לכלל אזרחי מדינת ישראל - יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, אנשי ימין ושמאל", אמר בנט. "אני איש ימין, איש ארץ ישראל, נחוש לממש את ערכי הימין, אבל ימני אמתי לא מוחץ את יריביו האידאולוגיים אלא מיישם את ערכיו''.

בנט הוסיף: "עכשיו הזמן לריפוי, לאיחוי השסעים בעם. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. עוד יעברו מספר ימים עד נדע את התוצאות, נמתין בסבלנות לראות מה תהיה תמונת הממשלה, אבל אני מבטיח דבר אחד - כל ממשלה שתקום תדאג לכלל האזרחים. אנחנו נפעל שהנהגת ישראל תעבור משנאת חינם לאהבת חינם. מסערה וכאוס ליציבות ולביטחון".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד תקף בחריפות הבוקר (רביעי) את חבר מפלגתו השר צחי הנגבי, בעקבות תמיכתו של סער בהקמת קואליציה שנשענת על מנסור עבאס ומפלגת רע"מ.

הנגבי הכריז באולפן חדשות הבוקר בקשת 12 כי בליכוד "מוכנים להיכנס עם מנסור עבאס למשא ומתן, גם אם הוא באופוזיציה". הוא אף הוסיף: "למה שיימנע? שיצביע בעד, אין לנו בעיה, הוא לא יהיה חלק מהקואליציה או מהממשלה".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מיהר להגיב בחשבון הטוויטר שלו: "בשום פנים ואופן לא". כשהנגבי נשאל על התגובה של חברו לליכוד שלמה קרעי על האפשרות למו"מ עם עבאס הוא תקף: "תזכיר לי במי מדובר?אני אעשה גוגל אחר כך".

לאחר מכן עלה קרעי לשידור ותקף: "לטעמי עדיף לחפש בגוגל מישהו שלא מכירים מאשר לחפש בגוגל ולהתבייש. אני כתושב עוטף עזה, הנגבי גם בעבר לא הכיר את התושבים בעוטף עזה, כשירו עלינו טילים הוא אמר שזה פחות מעניין כי זה לא תל אביב. מי יודע אם צחי הנגבי הוא לא חפרפרת של גדעון סער שנשאר בליכוד? אדם שבא וזורק לפח את כל הערכים של הליכוד, רוצה להקים ממשלה בתומכי טרור. מה יהיה כשירו עלינו טילים והוא יצטרך אישור של עבאס לצאת למבצע בעזה? הוא יזרוק אותנו לזבל?! זה אדם שאין לו מקום בכלל בממשלה ימנית. אני לא מבין את זה, בושה וחרפה".

גם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שהתנגד במהלך הלילה להקמת ממשלת מיעוט, כתב הבוקר בטוויטר: "מחובתנו לעשות הכל, אבל הכל, כדי למנוע בחירות חמישיות. יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".

שפי פז במטה מפלגת הציונות הדתיתיהונתן גוטליב

חבר הכנסת המיועד זאב אלקין (תקווה חדשה) הודיע הבוקר (רביעי) לאחר פרסום תוצאות הבחירות כי מפלגתו לא תיכנס לממשלה בראשות בנימין נתניהו, כפי שהבטיחו ב'תקווה חדשה' לאורך מערכת הבחירות.

''נעשה אחרי הבחירות בדיוק מה שהבטחנו", אמר אלקין, ''לא ניכנס לממשלת נתניהו לא משנה איזה תפקיד יוצע לנו. אם נתניהו ירכיב ממשלה נשרת את הציבור מאופוזיציה.

''לא נשתתף בממשלה וקואליציה שתתבסס על התמיכה של הרשימה המשותפת", הוסיף אלקין. ''נעשה הכל כדי להקים כאן ממשלת שינוי ושום אגו לא יפריע''. הוא הדגיש כי בניגוד לניסיונות בליכוד לגייס עריקים - לא יהיו כאלה מ'תקווה חדשה'.

נתניהו: הבאנו הישג אדיר, אסור ללכת לבחירות חמישיותכאן 11

ראש הממשלה קרא הלילה לחברי כנסת מכל מפלגות הימין להצטרף לממשלה יציבה בראשותו. ''הערב הבאנו הישג אדיר. הבאנו את הליכוד להיות המפלגה הגדולה בישראל בפער גדול מאוד", אמר נתניהו בנאומו בבנייני האומה. ''אנחנו בקידומת 3, המפלגה הבאה אחרינו בקידומת 1. זהו הפער. זה הפער הגדול ביותר בין שתי מפלגות מובילות בישראל בעשרות השנים האחרונות''.

ראש הממשלה הוסיף: ''ישראל אלופת העולם בחיסונים. ישראל מודל לעולם כולו בזכות העם והרופאים ובזכות החיסונים שהבאנו. עשינו זאת כי דאגנו לכולם ליהודים ולערבים. הבאנו מיליוני חיסונים לכולם כפי שהבאנו הסכמי שלום לכולם, כפי ששמרנו על הביטחון של כולם, כפי שבלמנו את איראן לכולם, ועכשיו אנחנו חייבים להמשיך לחזק את הכלכלה שלנו, כלכלת השוק החופשי שבנינו כאן לטובת כולם.

''אנחנו חייבים לשמור גם על ארץ ישראל מול מציאות בינלאומית שמשתנה, מול לחצים חיצוניים, אנחנו חייבים למנוע מאיראן להמשיך להתחמש בנשק גרעיני, אנחנו חייבים להילחם בהחלטת בית הדין בהאג, ואנחנו יכולים להביא עוד הסכמים היסטוריים עם מדינות ערב, שלום תמורת שלום ולא תמורת עקירת יהודים''.

נתניהו הדגיש כי לכל העקרונות הללו יש רוב מוחלט בעם ובכנסת שזה עתה נבחרה. ''עם הרוב הזה של חברי וחברות כנסת שמאמינים ודוגלים בעקרונות הללו אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה בישראל. ממשלה הומוגנית, ממשלה שהכלכלה שלנו מחייבת אותנו להקים. אני מושיט יד לכל חברות וחברי הכנסת שמאמינים בעקרונות הללו''.

ברמז לחברי הכנסת מכל סיעות הבית אמר נתניהו: ''אני לא פוסל אף אחד, או אף אחת, ואני מצפה מאלה שמאמינים בעקרונות הללו לנהוג בדרך דומה כלפינו, כי השעה מחייבת הזאת, כי המדינה זקוקה לממשלה יציבה, לא לממשלה של קרעים קרעים שמבוססת על פסילות אישיות ואמביציות, ממשלה יציבה למדינת ישראל זה מה שהשעה והאתגרים מחייבים ואסור לנו בשום אופן לגרור את מדינת ישראל לבחירות חדשות, חמישיות, להקים ממשלה יציבה עכשיו''.

"אני אומר לכם בפשטות מתמטית, בפשטות של הפיזיקה של הפוליטיקה: כל אפשרות אחרת תביא אותנו מהר או מהר יותר לבחירות חמישיות, אסור לנו ללכת לשם", הדגיש ראש הממשלה.

תוצאות האמת: