הרוזנבלטים
הרוזנבלטיםצילום: באדיבות המשפחה

חמישה חודשים לאחר שעלו לישראל מקנדה, משפחת רוזנבלט מתכוננת לליל הסדר הראשון שלה בירושלים.

ג'ייסון ורחל רוזנבלט חיו במשך שנים בקנדה, שם נולדו להם ארבעת ילדיהם וכבר שנתיים הם מתכננים את העלייה לישראל. "התהליך הטכני לוקח שנים, אך ללא קשר לקורונה החלטנו שמקומנו הוא בירושלים עיר הקודש".

הרוזנבלטים עלו לארץ מיד לאחר חג הסוכות האחרון ומתגוררים בשכונת בקעה בירושלים, "תהליך הקליטה היה נוח ומהיר, מאוד חששנו כי הפחידו אותנו, אבל בסופו של דבר הרגשנו שבכל נקודה ניסו לעזור לנו לעשות הכל בצורה המהירה והטובה ביותר".

כששאלנו את ג'ייסון (ישראל) על ההכנות לליל הסדר בארץ הוא מתמלא התרגשות ומשתף: "הפסח הראשון שלנו בישראל הוא הסדר הראשון בחיים שלי בלי ההורים, וזה קצת קשה לנו ולילדים בלי סבא וסבתא. אבל אנחנו מתרגשים ושמחים לשיר 'לשנה הבאה בירושלים הבנויה' וזה ממש המשמעות, 'לשנה הזאת בירושלים הבנויה'. זה שווה את המחיר הזה".

ג'ייסון ורחל מספרים לנו על דברים קטנים, אבל גדולים, שנותנים את האווירה המיוחדת של ירושלים בפרט וארץ ישראל בכלל. "חיכינו בתור כמעט שעתיים באחד מהמרכולים בירושלים ודיברנו עם האנשים מסביב, שם אתה מבין שכולם אחים ואחיות שלך, דיברנו איתם ואפילו שאלנו מישהי איך היא עושה את החרוסת שלה והיא סיפרה הכל. בחו"ל זה לא היה קורה. אנחנו נשמח לחגוג את הסדר עם חלון פתוח, כדי לשמוע את המנגינות השונות מכל המשפחות שגרות לידינו", מוסיפים בני הזוג רוזנבלט.

ג'ייסון ורחל עוסקים במוזיקה, מנגנים בהרכבים ומלמדים בשיעורים פרטיים. עם חזרת ההופעות והאירועים מקווים בני הזוג כי בקרוב ישובו אל הבמה ויוכלו לנגן ולשיר. בכל יום שישי, ובמיוחד לקראת ערב חג הפסח, הם ירדו לרחוב לנגן שירי פסח מוכרים לעוברי אורח ולהעלות חיוך על פניהם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך את הזוג ואת אלפי העולים החדשים שהגיעו לירושלים בשנה האחרונה: "מרגש ומשמח לקלוט עולים חדשים, שקובעים את ביתם בירושלים, עיר הקודש. ירושלים קלטה בשנה האחרונה אלפי עולים חדשים ואנחנו נערכים לקליטתם של אלפי עולים חדשים גם בשנת 2021, העירייה תסייע ככל האפשר לקלוט אותם. ירושלים מקבצת לתוכה מגוון של תרבויות ואנשים וזו זכות גדולה עבורנו".