פורום ההתיישבות הצעירה
פורום ההתיישבות הצעירהצילום: דוברות

25 אלף איש, אישה וילד ממתינים בתת־תנאים להסדרה של יישוביי ההתיישבות הצעירה. אמרו להם לחכות עד אחרי הבחירות. חיכו. נגמרו הבחירות - ועכשיו זה צריך לקרות. ובשביל זה, אחרי שנתיים מתישות מבחינה פוליטית, הגיע הזמן להחליף משקפיים.

הגיע הזמן לומר שלום ולא להתראות לניתוח הפוליטי שצובע את כל המערכת בצבעי "גוש ביבי" ו"גוש רק לא ביבי", ולהתארגן פוליטית בהתאם לערכים ולעקרונות היסוד של כל מפלגה. כן, להרכיב קואליציה לפי שותפות ערכית, כמה מפתיע.

הנה תראו: מאז פרסום תוצאות המדגם ביום שלישי בערב, כולנו במתח האם ואיזו ממשלה תוקם, הכול סביב השאלה מי יתמוך או לא יתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. התרגלנו כבר שזה קו פרשת המים הרלוונטי היחיד במערכת הפוליטית.

ולמה בעצם? רוב המפלגות ורוב חברי הכנסת שנבחרו הם אנשי ימין, שמאמינים בערכים די דומים והצהירו אין־ספור פעמים במהלך מערכת הבחירות כי יקדמו את הערכים הללו. מפלגות הליכוד, ימינה, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, ש"ס ויהדות התורה הצהירו מעל כל במה אפשרית על מחויבותם לארץ ישראל ולהתיישבות. ביחד הם מגיעים לכ־72 מנדטים. רוב פרלמנטרי מובהק. הציבור בישראל אמר את דברו ובגדול. אז מהיכן הגיע הרעיון המוזר לוותר על הקמת ממשלת ימין ולהשאיר את היישובים שלנו תקועים במצב הנוכחי?

בפורום ההתיישבות הצעירה נפגשנו במהלך החודשים האחרונים עם ראשי מפלגות הימין ועם חברי כנסת רבים, כולם התחייבו בפנינו כי מיד לאחר הבחירות יפעלו להעביר את החלטת הממשלה שתסדיר את היישובים הצעירים ותאפשר תשתיות ותנאי חיים נורמליים לתושבים. הציבור שמע את התוכניות שלהם, אהב - והצביע. כעת לאור התוצאות המסתמנות אנחנו בהחלט מצפים למימוש מהיר של ההבטחה, וכמונו גם שלל ארגונים ותוכניות אחרות שממתינות למימוש במסגרת ממשלת ימין.

מי יישב עם מי, ומי בראש, וחלוקת התיקים – כל אלה פחות מעניינים אותנו. התחייבתם לדרך מסוימת, קיבלתם בהתאם את הכוח והאמון מהציבור וכעת תסתדרו ביניכם כדי לממש אותה. כן ביבי או לא ביבי לא יכול להיות הנושא שסביבו תחוג שאלת הרכבת הממשלה.

סיימנו מערכת בחירות רביעית, הבאנו – כולנו – הישג ענקי לימין. לא תהיה יותר סובלנות ולא סלחנות למנהיגים שישליכו את האמון הזה ואת המתנה הזאת לפח ויגררו אותנו לעוד הרפתקאות מסוכנות בשל עיסוק בסוגיית הפרסונה ולא הדרך.

לנתניהו אולי יש גוש ואולי אין - אבל להסדרה, להתיישבות, לערכי הימין יש רוב ענקי. הגיע הזמן להרכיב את המשקפים הנכונות.

הכותבת חברה בהנהגת פורום ההתיישבות הצעירה