ביטוח דירה
ביטוח דירהiStock

מדובר על צעד מקדים שאמור להגן על הבנק וכמובן שגם עליכם, לפני שתיקחו סכום כסף כל כך גדול. לא בכל יום יוצא לכם לקחת משכנתא, ובטח שלא לסגור ביטוח חיים למשכנתא.

אז מה אתם צריכים לדעת על הנושא הזה? החלטנו לרכז עבורכם את כל המידע החשוב לפני שתעשו טעות כזאת או טעות אחרת.

הדבר הראשון שתצטרכו לדעת הוא שחובה עליכם לבצע השוואת ביטוח חיים למשכנתא בין חברות הביטוח השונות. כך תוכלו לדעת כי ההצעה שאותה תקבלו, היא תהיה הכי טובה עבורכם כמעט בכל מדד אפשרי. במאמר הבא אנו נרכז עבורכם את כל המידע החשוב טרם השוואת הביטוחים. כדי שלא תמצאו את עצמכם בסיטואציה שבה אתם תצטערו על החלטה שעשיתם לפני לקיחת המשכנתא.

מה כלול בביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא נועד בראש ובראשונה על מנת להגן על הבנק ממצב שבו הלווה איננו יהיה מסוגל מבחינה כספית להחזיר את החוב. ברוב המקרים החוב הוא לא קטן בכלל, ולכן הבנק ירצה מהצד שלו להיות בטוח כי הוא יקבל את מלוא הסכום שאותו הוא נתן. הביטוח בעצם מאפשר לבנק לדעת כי את הכסף שהוא נתן, הוא בטוח גם יקבל בעתיד הקרוב או הרחוק.

כאשר אתם שואלים את עצמכם מה כלול בביטוח משכנתא מבחינת הלווה, האמת היא שמדובר בעיקר על שקט נפשי. הלווה מהצד שלו יודע כי הוא יצטרך לעשות כל מאמץ בכדי להחזיר את המשכנתא במלואה. אך במקרה שמסיבה כזאת או אחרת הוא לא יוכל להחזיר את מלוא הסכום, חברת הביטוח תוכל לעמוד מאחוריו.

האם חובה לעשות ביטוח משכנתא?

נכון להיום הבנקים מחייבים את כל מי שרוצה לקחת משכנתא, לסגור גם ביטוח משכנתא דרך חברת הביטוח שאיתה הם עובדים. לרוב תקבלו רשימה של מספר חברות ביטוח, שדרכן תוכלו לסגור את ביטוח המשכנתא הרלוונטי לכם. מהסיבה הזאת ביטוח משכנתא הוא חובה, ולא תוכלו לקבל את הכסף לפני שתסגרו ביטוח שיאפשר לבנק להיות רגוע.

אך האם חובה לעשות גם ביטוח חיים למשכנתא? גם כאן התשובה היא חיובית. רוב הבנקים מחייבים את הלקוחות שלהם גם לעשות ביטוח חיים, מכיוון שהמשכנתא היא הלוואה ארוכת טווח. במקרה שבו מדובר על משכנתא שנפרסת לטווח זמן קצר, הבנק יכול להשתכנע שלא צריך גם ביטוח חיים. עליכם לבחון את המצב בצורה מדויקת אל מול הבנק שדרכו אתם עומדים לקחת את המשכנתא.

איך עושים בקלות השוואת ביטוח חיים למשכנתא?

בין אם תרצו לעשות השוואת ביטוח למשכנתא או ביטוח חיים למשכנתא, הפעולות אמורות להיות אותן הפעולות. בשלב הראשון יהיה עליכם לקבל מהבנק רשימה של סוכנויות ביטוח שאיתן הוא עובד, ובעצם עליהן הוא סומך. יכול להיות שתקבלו שם של סוכנות אחת, ויכול להיות שתקבלו שמות של מספר סוכנויות שונות. הרשימה משתנה בין בנק אחד לבנק אחר, קחו את זה לתשומת הלב שלכם.

לאחר שתקבלו את הרשימה מהבנק, יהיה עליכם לבצע השוואה בין כל סוכנות לסוכנות. תוכלו לעשות זאת בצורה מקוונת דרך אתרי האינטרנט השונים, ותוכלו לעשות זאת באמצעות שיחת טלפון. לאחר שתעברו על כל הסוכנויות השונות, תראו איזה סוכנות מציעה לכם את החבילה הטובה ביותר מבחינת התנאים ומבחינת המחיר.

מה עשוי להשפיע על העלות של ביטוח חיים למשכנתא?

אחרי שהבנתם מה כלול בביטוח משכנתא, כעת עליכם להבין מה עשוי להשפיע על המחיר שלו. בדרך הזאת יהיה לכם קל יותר להבין מדוע הצעת המחיר שקיבלתם היא נמוכה או גבוהה. כל בן אדם מקבל הצעת מחיר שונה בתכלית, ומהסיבה הזאת אתם מבינים כי יש אלמנטים ייחודיים שעושים את ההבדל.

האלמנטים שעושים את ההבדל הם לרוב קבועים, אך הם גם עשויים במידה מסוימת להשתנות בין סוכנות ביטוח אחת לאחרת.

אנו כמובן מדברים על הגיל של המבוטח, על המין שלו ועל המצב הבריאותי שלו. כך סוכנות הביטוח תוכל לקבל תמונת מצב מדויקת שתאפשר לה להעריך את העלות החודשית. כמו שאמרנו הביטוח אמור להיות כזה שיכסה את הבנק וגם אתכם, למקרה שבו לא תוכלו להחזיר את המשכנתא שלקחתם.