אילון שלו-אמסלם
אילון שלו-אמסלםצילום: באדיבות המשפחה

שופטי בית המשפט העליון, ניל הנדל, יוסף אלרון ועופר גרוסקופף דחו את ערעורו של הנהג אלי בר זכאי אשר דרס את הנער אילון שלו אמסלם.

בר זכאי הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ושיבוש הליכי משפט לאחר שדרס את אילון שלו-אמסלם ז"ל וחברו בני ה-13, שהמתינו לאור הירוק ברמזור להולכי הרגל.

שופטי בית המשפט העליון קבעו בפסק דינם כי העונש שנגזר על הנאשם - 12 שנות מאסר בפועל, קנס ופיצויים, וכן הבחירה להעלות את רף הענישה בעניין זה מוצדקים.

"לא ניתן להתעלם מהתהום הפעורה בין התנהגותו הנלוזה והמזלזלת של הנאשם, לבין התנהגותם הנורמטיבית והזהירה של חבריו מזה, וקורבנותיו מזה. כאמור, הראשונים ניסו להניא את המערער מנהיגה בשכרות והתריעו בפניו אודות סכנותיה, ואילו האחרונים המתינו כמתחייב על המדרכה עד שיכלו לחצות את הכביש בבטחה. שם שניות ספורות לפני שנדרסו, עוד הספיק אילון לסרב בתוקף להצעה לחצות את הכביש באור אדום", ציינו השופטים.

לדבריהם, "למרבה הצער בגרותו וחינוכו הטוב של אילון לא הגנו עליו ועל חברו מפני שכרותו ופראותו של המערער- ואין בכוחנו לגמול לאילון על מעשיו ומעלותיו, אלא רק להעניש את המערער על מעלליו ומגרעותיו".

עו"ד עדי שגב, המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ועו"ד ארז ריכטנברג ועו"ד בן צור מפרקליטות מחוז תל אביב, מסרו "בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות בדבר הצורך בהחמרת הענישה בתאונות דרכים קטלניות, בעיקר כאלה הנגרמות כתוצאה מנהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים. בכך מעביר היום בית המשפט מסר לפי מי שבוחר לסכן חיים ולאחר מכן מנסה לחמוק מהדין- יישא בעונש חמור כולל מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח".