אלקין עם סער
אלקין עם סערצילום: יואב דודקביץ'

אחרי שנתיים בהן מדינת ישראל תקועה, אפשר לצאת לתקווה חדשה

כראש רשות גדולה, אני רואה בצורה ישירה ובלתי אמצעית ובאופן יומיומי כיצד מתנהלת מדינה תקועה. או יותר נכון, איך היא לא מתנהלת.

אין אישורי תקציב, תכניות פיתוח תקועות, האוצר בצדק סוגר מדפים והמדינה פשוט עומדת מלכת.

פיתוח כבישים קפוא, בינוי בתי ספר ממתין, משרדי ממשלה פשוט בקיפאון ולא מתפקדים ומי שמשלם זה האזרח והמדינה כולה, ושנים קדימה. ראינו כיצד אנחנו מאבדים בכל יום את יו"ש לידיים ערביות ואירופאיות.

אז מה עושים עם התוצאות?

תוצאות הבחירות (עד עכשיו לפחות) לא הביאו הכרעה לטובת גוש השמאל והוא לא יכול להחליף את השלטון.

המפלגה הגדולה בפער גדול היא הליכוד בראשות נתניהו ואיתו ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית וגם נפתלי בנט שהוא איש ימין ואידיאולוג ובטח במצב הזה יהיה חלק מממשלת הליכוד, כך אני מאמין.

גדעון סער וחבריו למפלגה הם התשובה גדעון סער איש ימין וגם חברו, ידידי זאב אלקין.

הם בימין לא פחות מחברים מרשימת הליכוד. כך גם רוב המצביעים שלהם שרצו בהחלפת נתניהו, אבל רצו גם מדיניות ימין.

הרצון להחליף את נתניהו לגיטימי וזו היתה קריאתם של סער ואלקין במרוץ לקלפי. לצד זה הם הבטיחו דברים נוספים כמו להסדיר את ההתיישבות הצעירה, לחזק את ההתיישבות, לתת דגש למערכת החינוך, וטיפול עמוק בכלכלת ישראל שכל כך זקוקה לזה.

במפת המנדטים המתגבשת, מנהיגים חייבים לבחור נכון ובאופן מושכל. היריבות עם נתניהו יכולה להישאר אבל אסור שתהיה חזות הכל ותחליף את הערכים, ובעיקר היא לא יכולה לעמוד בפני התקדמותה של המדינה ובפני טובתם של האזרחים שזקוקים למשרדי ממשלה מתפקדים.

גם לשיטתם של מצביעי תקווה חדשה, החלפת נתניהו היא אמצעי, לא ערך נעלה לכשעצמו. ומצביעי הימין שהצביעו סער עשו זאת כדי שיידע נכונה לייצג את הערכים שלהם לצד האמצעי להחלפת נתניהו האיש.

גדעון חבר יקר שלי ושליח ציבור מסור. אני לא מכניס את ראשי ליריבות האישית בינו לבין נתניהו. אני כן מכניס את ראשי למען שחרור מדינת ישראל מכבלי הבחירות הבלתי נגמרות. מצביעיו של סער באים מהימין ואני יותר ממשוכנע שהם מבינים שגדעון צריך לעצור את הסחרור.

לכן אני קורא לחברי גדעון סער, שב עם ראש הממשלה.

אתם לא חייבים להשלים. שב איתו כדי לקבל תפקיד ביצועי מרכזי וחשוב בממשלה, לקבוע משימות החשובות לך.

שב איתו כדי לוודא שהחלומות והתוכניות לטיפול בהתיישבות, בחינוך ובכלכלה אכן קורות, וכדי לתת למדינת ישראל לצעוד קדימה סוף סוף.

גדעון, וזאב. לעת כזאת הגעתם למלכות.