שרן השכל
שרן השכלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת שרן השכל ממפלגת תקווה חדשה מבהירה הבוקר (שישי) כי אין בכוונתה לערוק מהמפלגה ולהצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו.

''תודה לכל שליחי הליכוד שמציעים לי עד חצי המלכות, אבל אין מצב. אני נאמנה לערכים שבשמם הוקמה תקווה חדשה, ולא לתיקים. שחררו'', כתבה השכל בטוויטר.

במקביל, העיתון אל-ג'רידה היוצא לאור בכווית דיווח הבוקר כי מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל, נועד עם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי (תע''ל), והציע להם להצטרף לקואליציה בראשות נתניהו.

אשל הציע להם שני תפקידים: שר לענייני המגזר הערבי וסגן שר לטיפול באלימות בחברה הערבית. השניים הבטיחו לבדוק את ההצעה. ממפלגת תע''ל נמסר בתגובה: ''ידיעה שקרית וספין שלא ראוי אפילו לתגובה''.

מוקדם יותר דווח ברשת ב' כי ח"כ אחמד טיבי מסרב להתחייב שהרשימה המשותפת תתמוך בהצעה להחלפת יו"ר הכנסת: "מכירים את ההצעה מפעם קודמת, גם אז אמרנו שנשקול את הדברים ברצינות. לא כל דבר בא אוטומטית - יש לנו דרישות", אמר.

בעיתון ידיעות אחרונות פורסם כי הליכוד יפנה מאמצים בימים הקרובים במטרה למנוע מנפתלי בנט ומגדעון סער להצטרף לממשלה שאינה ימנית.

נתניהו איבד אתמול את הסיכוי להרכיב ממשלה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס לאחר שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הבהיר כי לא יתמוך במהלך כזה. "לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של עבאס", אמר סמוטריץ', "לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהימנעות, ולא באיזה ישראבלוף אחר".

אף על פי שנתניהו וכמה שרים בליכוד תמכו בשיתוף פעולה עם רע"מ, נראה כי אפשרות זו ירדה כאמור מהפרק. המטרה של נתניהו כרגע היא לנהל קרב בלימה נגד הקמת ממשלה חליפית. כרגע בנט מסרב לגלות את התוכניות שלו. הוא רק הבטיח שלא יהיו בחירות חמישיות והצהיר ש"יקבל את ההחלטה הטובה ביותר למדינת ישראל".

בדיווח של העיתונאי יובל קרני נאמר כי בליכוד הוחלט לנהל קמפיין אגרסיבי נגד בנט ונגד סער שיכלול בין היתר הפגנות נגד השניים, מחאה ברשתות החברתיות ושליחת הודעות טקסט לסלולריים של חברי הרשימות – נגד האפשרות שבנט יצטרף לממשלה שאינה ימנית או יעמוד בראשה, ונגד סער שמונע לטענתם הקמת קואליציה כזו. "בנט יצטרך להסביר איך הוא מצטרף לממשלה עם מרצ והמפלגות הערביות", אמר בכיר בליכוד.

בתוך כך בכירים חרדים ששוחחו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביממה האחרונה, אמרו לו כי הם מעוניינים בממשלה שתיתמך על ידי מנסור עבאס ממפלגת רע''מ, וכי אין להם בעיה אם תרחיש זה ייצא אל הפועל.

ראש הממשלה מסרב בתוקף לחשוף את עמדתו. הוא אינו שולל שיתוף פעולה עם רע"מ בכנסת, אבל עדיין לא התייחס לאפשרות של הקמת ממשלה בתמיכתם.

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה אמש את התוצאות הכמעט סופיות של הבחירות לכנסת ה-24. שיעור ההצבעה בבחירות עמד על 67.4%.

הליכוד עם 30 מנדטים, יש עתיד - 17, ש"ס - 9, כחול לבן - 8, ימינה - 7, העבודה - 7, יהדות התורה - 7, ישראל ביתנו - 7, הציונות הדתית - 6, הרשימה המשותפת - 6, תקווה חדשה - 6, מרצ - 6, רע"מ - 4.