יוסי כהן
יוסי כהןצילום: רויטרס

הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל, יעקב ברדוגו, מותח ביקורת על התחקיר שפורסם בעיתון "הארץ" סביב תרומות שניתנו לבית הכנסת שבו מתפלל ראש המוסד יוסי כהן בעיר מודיעין.

"יוסי כהן, ראש המוסד, יהיה ראש ממשלה במדינת ישראל ולכן מתחיל מסע השטנה וההשמצות כבר עכשיו, זה בית הכנסת שלו? של אבא שלו? הוא מרוויח משם משכורת?", תקף ברדוגו.

לדברי ברדוגו, יוסי כהן הוא מועמד לגיטימי לראשות הממשלה, ולכן ''מערכות אכיפת החוק מתחילות לעבוד, המתפרות יוצאות ומתחילות לתפור''.

''מי שלא הולך לבית כנסת לא מבין איך מתנהל בית כנסת ואיך בית כנסת זז'', קבע ברדוגו ואמר כי עיסוק בבית הכנסת הוא ''טיפשות עיתונאית... השמאל מתחיל תמיד לתקוף את היהדות. בית כנסת שלו? שהוא מתפלל בו? זה חטאו. מה הוא קיבל שם? עלייה לתורה בחינם? מפטיר? אתם רציניים? כתבה מטופשת, מה הוא קיבל? מקום קרוב לארון הקודש בכותל המזרח?''.

לפני כשבועיים הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתכוון למנות את ראש המוסד, יוסי כהן, לתפקיד כלשהו בממשלתו הבאה: "בממשלה שאקים אדאג לשלב אותו בתפקיד. אדע לנצל את כישוריו". כהן אמור לסיים את כהונתו בראשות המוסד בחודש יוני, ונחשב למקורב מאוד לנתניהו.

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, סיפר לאחרונה: "יוסי כהן בעצם אחראי לעיצוב החיים של האנשים במזרח התיכון. יוסי כהן הפך לאגדה בעולם הערבי", תיאר. ''ההנהגה האיראנית ניסתה כל כך הרבה מבצעים לחשוף זהויות מוסד, ולא הצליחה. המוסד בראשות יוסי כהן חשף את סודות העולם האיראני. יוסי כהן היה סיוט עבור האיראנים".