יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, המהווה את לשון המאזניים בדרך להרכבת קואליציה, נפגש הבוקר (ראשון) עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

בתום הפגישה שניהם הודיעו שהשיח ביניהם יימשך בימים הקרובים.

עבאס הציב מספר דרישות על השולחן מול לפיד, בתמורה לתמיכתו בהקמת הממשלה, ביניהן: תוכנית מעשית למיגור הפשע בקהילה הערבית, הכרה בכפרים לא מוכרים בנגב, והקפאת חוק קמיניץ.

מפלגת רע''מ פרסמה הודעה רשמית מטעמה בה נאמר כי "כל הפרסומים בכלי התקשורת בנוגע לדרישות שעלו בפגישה בין חה"כ ד"ר מנסור עבאס לבין חה"כ יאיר לפיד הם בגדר שמועות והשערות ועל דעת הגורם המפרסם בלבד. רק חברי הכנסת ברע"מ ובעלי התפקידים הרשמיים בתנועה ובמפלגה הם המוסמכים היחידים לייצג את עמדותנו".

בימים האחרונים החל לפיד בניסיונות לגבש את "גוש השינוי", 61 המנדטים המתנגדים לנתניהו, לכדי הרכבת ממשלה. ביום חמישי האחרון שוחח עם יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, ולמחרת שוחח עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

אתמול נועד עבאס, המתגורר בכפר מרר, עם חבר הליכוד איוב קרא מהליכוד. "בסוף יהיה שיתוק. אנחנו לא יכולים ללכת ימינה או שמאלה, לא יכולים לצאת להפגנה, אז מה אנחנו - כלים פרלמנטריים וזהו?", אמר עבאס. קרא השיב לו כי "זה כמו המדבר, אין כלום. בסוף אתה צריך מעשים".