כתובת בערבית על מזבח יהושע
כתובת בערבית על מזבח יהושעצילום: שומרון

רגע לפני ההפנינג המתוכנן של תיירות שומרון במזבח יהושע בחג, התגלתה כתובת גרפיטי בערבית שרססו אלמונים על הצד המזרחי של המזבח מול כבש העלייה אליו.

בשומרון קושרים את האירוע לסרטון שפרסמה עיריית עצירה א - שמלייה בו היא מראה כיצד היא טוחנת את אבני המזבח לחצץ ומשתמשת בו לסלילת כביש, דבר שיצר סערה בארץ ובעולם והביא את נשיא המדינה ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסם את מחאתם בעניין.

כעת כחלק מהפעילות לשמירה על המקום - שארכיאולוגים סבורים כי הוא מזבח יהושע המקראי, בו זבח יהושע בן נון לה' עם כניסת עם ישראל לארץ - מקיימת מועצה אזורית שומרון ותיירות שומרון, הפנינג במקום הצפוי למשוך אלפי בני אדם, הפנינג המתרחש לראשונה מאז נחשף המקום ע"י פרופ' אדם זרטל ז"ל שקבע כי זהו מזבח יהושע המקראי.

"אני קורא לציבור, להצביע ברגליים, להגיע ביום שני הקרוב למזבח יהושע ולהבהיר שאנחנו לא מוותרים ולא נוותר על נכסי התרבות ההיסטוריים שלנו, הם בוחרים בוונדליזם ובהשחתה אנחנו בוחרים בחיים בבניה ובשמירה על אתרים היסטוריים, הגרפיטי הזה הוא הוכחה נוספת להפקרות במקום, והזלזול של הרשות הפלסטינית והברבריות כלפי אתרים היסטוריים בעלי חשיבות לאנושות בכלל ולעם היהודי בפרט".

בהפנינג שיתקיים ביום שני הקרוב המטיילים שיגיעו לאזור יוכלו להנות מפעילויות לכל המשפחה, סדנת עפיפונים, מירוץ למיליון אינטראקטיבי, תצפית מרהיבה לעבר העיר שכם הדרכות חינוכיות פינות ישיבה מוצלות ועוד. היציאה למקום תתבצע עי רכבים משבי שומרון, הדרך משולטת ותהיה מאובטחת לכל אורך הדרך ע"י צה"ל. פרטים נוספים ניתן למצוא כאן