Facebook
FacebookiStock

פייסבוק ממשיכה להשעות חשבונות של מנהיגים ברחבי העולם. לאחר שסגרה את חשבונו של הנשיא טראמפ, החליטו ראשי הרשת החברתית להשעות את חשבונו של נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו, לאחר שזה טען כי תרופה על בסיס צמחים מסייעת בריפוי ממחלת הקורונה.

לטענת ראשי פייסבוק, מדורו טען כי התרופה מסייעת לקורונה ללא שום הוכחות וגרם להטעיית הציבור. בחודש ינואר פירסם מדורו פוסט בו טען כי התרופה על בסיס צמחים Carvativir המבוססת על טימין מצליחה להתגבר על נגיף הקורונה ומסייעת לחולים בו להחלים.

"התרופה היא נס שניתן להשתמש בו כדי להילחם בנגיף הקורונה. כמה טיפות של Carvativir מתחת ללשון יספקו תרופת נס ללא תופעות לוואי", אמר מדורו.

בפייסבוק הודיעו כי החליטו להשעות את חשבונו של נשיא ונצואלה לאחר שהתברר כי אין שום הוכחות מדעיות או רפואיות לכך שהתרופה אכן מסייעת נגד הנגיף.

"אנו עוקבים אחר הנחיות ארגון הבריאות העולמי שטוען כי נכון לכעת אין תרופה לריפוי הנגיף. בעקבות הפרות חוזרות ונשנות של הכללים שלנו, אנו מקפיאים את הדף של נשיא ונצואלה למשך 30 ימים, במהלכם הוא יהיה ניתן לקריאה בלבד ולא לפרסום", נכתב בהודעת פייסבוק.

דובר פייסבוק גם אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי סרטון שהוצג בדף הפייסבוק של מדורו הוסר ממנו "בגין הפרת המדיניות שלנו כנגד מידע מוטעה אודות נגיף הקורונה, העלול לסכן אנשים בפגיעה". כזכור, מלבד טראמפ הפעילה פייסבוק סנקציות גם כנגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו.