הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: קובי ריכטר/TPS

מסכת אבות כוללת בתוכה אמירות חדות, שברבות מהן טמונה הכרעה לגבי דיונים המסעירים את החברה הישראלית מאז ימי קדם, ועד היום.

לאחרונה הושלמה סדרת שיעורי הרב חיים דרוקמן לפרקי אבות "אבות לבנים". לרגל השלמת הסדרה מארגנים מרכז ישיבות בני עקיבא והמכון התורני אור עציון ערב השקה (וירטואלי), שבמרכזו מפגש מרתק בין הרב דרוקמן לבין הרב יוני לביא, איש חינוך, כותב פורה ומרצה מבוקש בזכות עצמו.

הרב יוני לביא (42) מביא איתו את נקודת המבט של רבני הדור הצעיר, ומעניין יהיה לראות ולשמוע את מפגש הדורות, שללא ספק יציף נושאים טעונים ומעוררי שיח בציבור הדתי לאומי ובציבור הישראלי בכלל.

לקבלת הקישור לערב ההשקה בזמן השידור לחצו כאן

כך למשל, בין הנושאים שהמסכת נוגעת בהם אפשר למצוא את היחס בין המעמדות בעם (חכמים/ עמי הארץ), בין נשים לגברים, או בין יהודים לגויים. כיצד מתייחס הרב דרוקמן לאמירות האלה ולרלוונטיות שלהן לדורנו?

סדרה חדשה
סדרה חדשהמכון אור עציון

האם מסכת אבות – שאינה מסכת הלכתית – היא בבחינת הדרכה מחייבת לכל דור ודור? עד כמה הדרכותיה שייכות גם לדורנו הפוסט-מודרני?

הרב חיים דרוקמן (88), זקן רבני הציונות הדתית, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת בנ"ע אור עציון, הוא דמות משפיעה בציבור הישראלי, בחינוך, בהנהגה וגם בפוליטיקה. המאפיין הבולט באישיותו הוא ללא ספק "דרך האמצע". מחד הוא מתלמידי הרב צבי יהודה זצ"ל, ובעל דעות תורניות חד-משמעיות ושמרניות, ומאידך הוא בעל פתיחות לדעות שונות ולמציאויות מורכבות, ובדרך כלל נחשב כאדם המקובל על רוב המגזר ואינו מוחרם על ידי פלג כזה או אחר.

תלמידיו של הרב דרוקמן בין ברשת החינוך של מרכז יב"ע ובין בצמתים בולטים אחרים של החברה הישראלית, מתמודדים בין השאר עם התפיסה הרווחת היום בציבור הישראלי - הקוראת ליחס ליברלי, ולכל הפחות מכיל וסלחני, כלפי תרבות הפנאי, התקשורת, האינטרנט, החילוניות וכו'. מה אומר על כך הרב דרוקמן?

הרב דרוקמן מרבה לעודד את דרך השליחות והפריצה לכל הכיוונים. האם היא אכן אידיאלית בעיני כותב מסכת אבות?

הרב יוני לביא, בוגר ישיבת מרכז הרב, שלמד בה כמעט יובל שנים אחרי הרב דרוקמן, ידוע כמי שמחזיק בתפיסת עולם דומה. הוא מרבה לעסוק באופן יומיומי בין השאר במפגש עם הנוער ועם העולם הוירטואלי, החדשני והליברלי. שאלות אלה ודומותיהן הן לחם חוקו, ורבים מכירים את ספריו והרצאותיו הנוגעים בתחומים אלה מזוית תורנית וחינוכית.

בערב ההשקה לסדרה "אבות לבנים" על מסכת אבות ייפגש הרב יוני לביא עם הרב דרוקמן ויראיין אותו על נושאים אלה ודומיהם. השיח ביניהם יהווה השראה לגישור בין דורות. כמה מתאים שיח כזה דווקא למסכת אבות הפותחת בתיאור שרשרת המסירה של התורה, שיח שהוא כשלעצמו המחשה מצויינת לשרשרת המסירה של התורה.

האירוע יתקיים באופן מקוון ביום רביעי הקרוב בשעה 20:00 ויועבר בערוץ היוטיוב של אור עציון ומרכז יב"ע וגם כאן בערוץ 7.

לקבלת הקישור לערב ההשקה בזמן השידור לחצו כאן