משה גפני, בצלאל סמוטריץ'
משה גפני, בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90, יהודה גרובייס

ימים אחדים לאחר הבחירות ויו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני כבר מפיק לקחים על הירידה הדרמטית בקולות יהדות התורה - ומאשים את עמיתיו החסידיים.

בראיון ל'יתד נאמן' טען כי בעוד בציבור הליטאי נרשמה הצבעה קולקטיבית ליהדות התורה, באגודת ישראל היו עריקות של 'קהילות שלמות', כלשונו, למפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ'.

"ידענו מראש שיהיו פחות קולות", הודה גפני, "ידענו זאת ברגע שראינו כי קמה לה רשימה חדשה, רשימה של אנשים העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס, והיא מתחילה לפעול בשולי המחנה שלנו כדי לזנב בנחשלים בדרך".

לדבריו, סמוטריץ' ביצע חריש עמוק בחברה החסידית. "הרשימה הזאת הגיעה לקבוצות בציבור הבוחרים שלנו שלא מתחנכות ומחנכות לאורם של רבותינו.. חלק מהם, הם תמיד 'אגודאים על תנאי', והתחילו לשכנע אותם שזו המפלגה הטובה ביותר עבורם".

"הם הלכו ושכנעו כי הם כביכול יטפלו יותר טוב מאשר יהדות התורה בכל הנושא של התנהלות מערכת המשפט, של המשטרה, הם הבטיחו להילחם בכל מה שהציק לאותם אנשים ולכן זה דיבר אליהם".

בדבריו הפנה אצבע מאשימה לעבר אגודת ישראל. "היו קבוצות בציבור שאנשיהם אינם נמנים על אנשי דגל התורה שהלכו לשם באופן מאורגן, ואף על פי כן אני שמח שגדולי ישראל החליטו שיהדות התורה תמשיך ללכת יחד ולא להתפלג".

"אבל בחלק מהמגזר ההוא היו התארגנויות כאלה של קהילות שלמות, של קבוצות מוכרות וזה הרבה יותר גרוע. הציבור שלנו על כל חלקיו הצביע ברובו הגדול כאיש אחד בעד גדולי ישראל בעד קידוש השם".