ח"כ ישראל אייכלר
ח"כ ישראל אייכלרצילום: חזקי ברוך

לאחר הבחירות מתפנים חברי הכנסת של יהדות התורה להפיק לקחים בעקבות הירידה בעשרות אלפי קולות למפלגה, אולם לפי שעה נדמה שהם לא מפנים את הביקורת כלפי ההנהגה.

בראיון לעיתון 'המחנה החרדי' טוען ח"כ ישראל אייכלר כי העריקה החרדית לבצלאל סמוטריץ' מקורה בגוף אינטרסנטי שעשה זאת תמורת בצע כסף.

"למעשה היתה ירידה באחוז ההצבעה בכל הארץ והירידה של ג' לא היתה גדולה מן האחוז הכללי. אבל לאורך מערכת הבחירות באו כמה אינטרסנטים וניהלו תעמולה נבזית והפכו את הקערה על פיה – כאילו חברי הכנסת החרדיים, אשמים בכל הגזירות. אנחנו יודעים בדיוק מי הם האינטרסנטים האלה שעשו זאת בעד בצע כסף".

"בסופו של יום אנשים מצביעים ליהדות התורה, בשונה מכל המפלגות האחרות, בגלל הוראות מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות המתווים דרך ולאורם אנחנו הולכים ולהוראתם אנחנו מצייתים. מידי מערכת בחירות אנחנו מציינים את זה בחוד חנית ההסברה אבל הפעם הנתון הזה קיבל משמעות כפולה.

"אחרי שנה כזו והיעדר הנגשה מוחלט של הפעילות של ח"כי יהדות התורה - אני משוכנע שבלעדי הציות לגדולי התורה, לא היינו עוברים את אחוז החסימה על כל המשמעויות הנגזרות מכך. עם זאת חשוב לציין שרוב מניין ובנין במגזר החרדי ציית לגדולי התורה וקידש שם שמיים. אם תבדוק מי נמנע ומי הצביע לאחרים, תראה שהם עשו זאת כבר במערכות קודמות".

לדבריו, הציבור החילוני אמר 'לא' להסתה נגד חרדים. "התברר שרוב הציבור החילוני בישראל אמר בקלפי 'לא' להסתה ושנאה. המסיתים לא הצליחו לגדול בקלפי, למרות כל התקשורת שעמדה לרשותם. למרות זאת אין לשכוח מה שהציבור החרדי עבר במערכת הבחירות הזו. זהו דבר שאסור לסלוח עליו: היתה כאן התרת דמו של המגזר כולו כפי שלא היה בהיסטוריה של ההסתה נגד החרדים במשך 70 שנה. הפעם הכריזו ביטויים כאלה שאפילו יו"ר המפלגה שלנו הרב גפני, שנחשב למתון, כינה את אביגדור ליברמן 'אנטישמי' בפומבי.

"עצם העובדה שהוא בנה קמפיין על 'הסוף לשלטון החרדים' ו"החרדים נוהרים לקלפי" הוא השתמש בכל המוטיבים שהשתמשו בכל הדורות נגד היהודים, עם מוטיב הכסף הגדול, כולל הפתרון של המריצה והמזבלה – זה משהו שלא היה כאן מעולם ותמיד היתה כאן אנטישמיות".

"נורא חששתי שהציבור החילוני יקבל את זה ויעניק פרס למסיתים בקלפי. אבל דווקא הציבור החילוני עצר את ליברמן והוא לא עלה בקול אחד. אני שמח שעל פי תוצאות הבחירות המסתמנות הוא לא גדל. מה שכן, בינתיים ההסתה הזו הכתה שורשים: במהלך יום הבחירות נהג אוטובוס הכה נוסע והשבוע בריון חילוני פצע בחור ישיבה רק בגלל היותו חרדי וצעק לו "אתם הבאתם את הקורונה".

אייכלר הוסיף וטען כי חברי הכנסת של יהדות התורה הצניעו את פועלם לטובת הבוחר לאורך שנת הקורונה. "הדבר הנוסף שמחייב אותנו להתמודד אתו, הוא "אל תהי צדיק הרבה למה תישומם". חברי הכנסת של יהדות התורה היו ענווים מדי ולא עשו מספיק כדי להביא לידיעת הציבור, עד כמה הם פעלו לאורך השנה האחרונה לטובת הציבור החרדי ימים ולילות, עד שהפכו אותם לאשמים בגזירות הקורונה.

" הרגשתי את התחושה הזו לאורך כל מערכת הבחירות, שמזהים אותנו עם הגזירות ולא עם בלימתן. לפעמים כשנקלעתי למרחב הציבורי קשה היה לי להתעלם מתחושות הזעם האצורות בקרב רבים במגזר החרדי כלפי חברי הכנסת החרדיים כאילו הם חלילה הפקירו את הזירה לשוטרים אלימים, לסגרים שכונתיים למצור על ירושלים בפורים ולדיכוי החרדים – כשההיפך המוחלט הוא הנכון. רק יהדות התורה נאבקה ונלחמה נגד האלימות השלטונית".

"אז נכון, הציבור כאב כאב צורב וחשנו אותו כמו כולם. לא היה שייך להתעלם מהקשיים וההתמודדויות שאפפו את כלל הציבור לאורך השנה האחרונה. אבל היום, לאחר הבחירות, אני מבין יותר שלא סיפרנו מספיק ולא שיתפנו את הציבור, בכל המאמצים והשתדלנות שנקטנו לאורך השנה האחרונה כדי להקל ולו במעט על הסבל שחווינו יחדיו, כל אחד באשר הוא, כל משפחה וההתמודדויות האישיות שלה".

"לאורך השנה הקשה הזו חברי הכנסת של יהדות התורה, באמצעות עוזריהם, עשו ככל אשר לאל ידם לעשות, למען כל יחיד ולמען הכלל. לעיתים הצליחו. לעיתים לא. אולם אין אחד (!) מביניהם שלא הרים את הכפפה בכל עת ובכל שעה, כדי לסייע לפרט החרדי במצוקותיו בכל דרך אפשרית".

"התחקיר הנבזי בתקשורת החילונית, שבא להסית ולשסע את האוכלוסיה הכללית באוכלוסיה החרדית לפני שבועות אחדים, בטענה שהחרדים עוזרים לחרדים, העניק בעל כורחנו הצצה למאמצי הסיוע החוקי של עוזרי חברי הכנסת של יהדות התורה. הם יצרו רושם שרק חרדים נכנסים לארץ וציטטו יהודים חרדיים המספרים כיצד עוזרי חברי הכנסת של יהדות התורה מנסים לסייע בכל דרך אפשרית במגבלות החוק וכדי להקל על מצוקותיהם".