רדיו קול חי
רדיו קול חיצילום: Yaakov Naumi/Flash90

הרשות השנייה אישרה בשבוע שעבר את הארכת זיכיון השידורים המחודש להמשך שידורי 'רדיו קול חי' הפונה למגזר החרדי והדתי.

בשנה האחרונה פג תוקפו של הרישיון שניתן בעבר לרדיו קול חי, ובמכרז המחודש זכתה ההצעה המשותפת של רדיו 'קול חי' יחד עם קבוצת 'חרדים FM'.

לאחר המיזוג, קבוצת קול חי בבעלות יצחק מירילשווילי תחזיק ב-80% מהחברה וקבוצת חרדים FM תחזיק ב-20% ממנה.

קבוצת חרדים FM מורכבת מהמחזיקים בעיתון החרדי 'משפחה'; עורך העיתון יוסי אליטוב, המו"ל אלי פלאי, איש הרדיו עידו מור, יחד עם רשת המזון 'אושר עד' בבעלות אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו.

מועצת הרשות השנייה אישרה באופן עקרוני את איחוד ההצעות ומינתה את יו"ר מועצת הרשות עו"ד יוליה שמאלוב-ברקוביץ', מנכ"ל הרשות ניר שוויקי, ויו"ר ועדת הרדיו ד"ר מיכל שפירא - לבחון את התוכן המיטבי בשתי ההצעות כך שישרת את ציבור המאזינים באופן הראוי ביותר וזאת בסיוע שישה יועצי תוכן (שלושה מעולם האקדמיה ושלושה מענף התקשורת).

לאחר המלצת הצוות האמור, התכנסה המועצה וקיימה דיונים מעמיקים שבסופם אושר לוח השידורים המיטבי. האישור החדש ניתן ל-4 השנים הקרובות עם אופציה להארכה ללא מכרז עד 16 שנה.

עו"ד יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר מועצת הרשות השנייה: "המיזוג בין התחנות הוא אירוע משמעותי ומשמח. תמכנו בו, מתוך ידיעה שיש בו כדי להביא חידוש וריענון לרדיו הדתי חרדי בישראל. אנו מצפים כי איכות התכנים ומגוון התוכניות שבהם התעמקנו יישארו בלוח שידורי התחנה לאורך כל תקופת הזיכיון, יקרבו את התחנה לקהלים חדשים לצד הישנים, ויצמיחו אותה להישגים חדשים".

מ'קול חי' נמסר: "אנו מודים לה' על הזכות להמשיך ולהוביל את שידורי הרדיו לציבור החרדי והדתי. נמשיך בעז"ה יחד עם השותפים מקבוצת משפחה, לפתח ולחדש במגוון שידורים ותכנים המותאמים לקהל המאזינים הנאמנים שלנו, יחד עם חידושים נוספים בכל הכלים העומדים לרשותנו להפקה מקצועית ואיכותית של שידורי תורה, אמונה, אקטואליה, תרבות ושמחה לכל המשפחה".

מקבוצת 'משפחה' וקבוצת 'מור' נמסר: "אנחנו מודים לרשות השניה על הבחירה והאמון שנתנו בנו. ביחד עם השותפים הטובים מקבוצת קול חי, נעשה הכל להביא לידי ביטוי את החוזקות של שתי הקבוצות לטובת המאזינים כמובן. בשנים האחרונות, עיתון משפחה בשתי המהדורות, העברית והאנגלית, הפך לקבוצת התוכן הגדולה והמשפיעה במגזר החרדי. הכניסה לעולם הרדיו, היא אתגרית וחשובה. בשם השם נעשה ונצליח".