מטיילים במזבח יהושע
מטיילים במזבח יהושעצילום: תיירות שומרון

10,000 יהודים, ילדים ומבוגרים, ביקרו היום (שני) בהר עיבל בשומרון, ופקדו גם את מזבח יהושע בן נון שהושחת בחודש שעבר על ידי הרשות הפלסטינית.

כזכור, קבלן פלסטיני ריסק את אבני המקום ותיעוד האירוע עורר סערה בישראל ובעולם. המועצה האזורית שומרון קידמה את שיקום המקום והיום לראשונה קיימה אירוע ענק במקום בנוכחות אלפי בני אדם.

"אנחנו מזמינים את כלל הציבור לבוא ליהנות מהגנים הלאומיים, אתרי המורשת, המעיינות היקבים ואתרי הטבע, להנות מנוף עוצר נשימה, השומרון פתוח לכולם במרחק 25 דקות נסיעה מתל אביב" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון.

מטיילים במזבח והר עיבל
מטיילים במזבח והר עיבלצילום:צילומירי

בהתייחס לאלפים שהגיעו לפסטיבל הראשון בהר עיבל ומזבח יהושע אמר דגן: "הם הורסים ואנחנו בונים, הם מנסים למחוק את ההיסטוריה ואנחנו משקמים ומשמרים את ההיסטוריה העולמית ואת האתרים ההיסטוריים של העם היהודי, האלפים שהגיעו היום מוכיחים כי העם היהודי לא שוכח את שורשיו. עם שזוכר את עברו יהיה לו עתיד מפואר על כל אדמתו".

הערב ומחר צפויים להמשיך הפסטיבלים והחגיגות באתרי הטבע והמורשת ברחבי השומרון. בין השאר יתאפשר סנפלינג ללא תשלום מעל הר ברכה, תצפיות כוכבים וחניון לילה באלון מורה, חגיגות אביב בצפון השומרון ומירוץ השומרון יתקיים ביום שישי הקרוב לזכר אסתר הורגן.

יוסי דגן בהר עיבל: הם הורסים ואנחנו משמרים את ההיסטוריהדוברות שומרון

צילום: תיירות שומרון
צילום: תיירות שומרון
צילום: תיירות שומרון
צילום: תיירות שומרון