חמץ בכניסה לבית הכנסת ברמת גןמ.ה.

ארגון 'בצלמו' פנה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה כי יורה על פתיחה בחקירה נגד מי שפיזר חמץ בכוונה תחילה בפתחם של כמה בתי כנסת בעיר רמת גן.

כזכור, ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, פרסם אמש בחשבון הפייסבוק שלו: "רשע מה הוא עושה? קיבלנו תשובה לצערנו אחרי כמה שעות. רשע פשוט מחלל בתי כנסת בעיר על ידי פיזור חמץ בכניסות לשניים בעיר ומריחתו על הדלתות שלהם".

"בצאת החג עודכנתי שכמה שעות אחרי שכולנו התאחדנו סביב שולחנות הסדר בזכות מסורת ישראל בת 3,000 שנים בוצע פשע השנאה הבריוני הזה", כתב.

"מדובר בפשע שנאה ומקרה חמור של פגיעה ברגשות דת", כתב שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' ליועמ"ש אביחי מנדלבליט. "הוגשה תלונה למשטרה. אופי המעשה דומה לפשעי שנאה שראינו לצערנו בישראל בעבר כגון השלכת ראש חזיר למסגד, מעשה שבגינו הורשעו מבצעי המעשה ונדונו למאסר בפועל".

"אבקש שתורה לחקור בדחיפות את המקרה בחשד לעבירת שנאה כלפי קבוצה דתית כהגדרתה בחוק: 'העובר עבירה מתוך מניע של גזענות או של עוינות כלפי ציבור מחמת דת, קבוצה דתית, מוצא עדתי, נטייה מינית או היותם עובדים זרים, דינו – כפל העונש הקבוע לאותה עבירה או מאסר עשר שנים, הכל לפי העונש הקל יותר', כך גליק.