גדעון סער
גדעון סערצילום: איתן אלחדז/TPS

גורמים בסביבתו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אומרים כי הוא יצטרף לממשלה עם לפיד רק בתנאי שיכנס איתו אליה גם יו"ר ימינה נפתלי בנט, "אחרת זו פשוט ממשלת שמאל". כך דווח הערב (שני) בכאן 11.

על פי הדיווח, אם יצלח המהלך להעביר את בנט לגוש מתנגדי נתניהו, במטרה להציבו בראשות הממשלה ברוטציה עם יאיר לפיד, אומרים מקורביו של סער כי אפשרי שסער יהיה שותף לממשלה זו.

יו"ר יהדות התורה משה גפני זועם על ראש הממשלה נתניהו בעקבות היסוסו ללכת עם מנסור עבאס. בשיחה עם מקורביו, שפורסמה בכאן 11, אמר גפני: "יכולנו לשבת בקואליציה עם תמיכה של עבאס מבחוץ, זו מפלגה שמרנית שדומה לנו".

עוד אמר גפני בשיחה כי "נתניהו, שהגדיל את סמוטריץ' - שיאכל את מה שבישל. עכשיו סמוטריץ' מחליט את מי להכניס לקואליציה". נכון לעכשיו גפני אינו מסרב להיפגש עם מועמדים אחרים, אבל בסוף ההחלטה על זהות המועמד בו תביע "יהדות התורה" את תמיכתה - תתקבל במועצת גדולי התורה.

במקביל, גוברות ההערכות כי חמישה מתוך ששת חברי הרשימה המשותפת ימליצו לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יאיר לפיד. מהעבר השני, מסתמן כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס נוטה לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו.

גורם ברע"מ המקורב לעבאס אמר לכאן חדשות כי "הכול עדיין פתוח" וכי הסדין האדום של הרשימה הוא איתמר בן-גביר ולא בצלאל סמוטריץ'. מכאן המשמעות היא שלעבאס יש מרחב תמרון שכנראה ישתמש בו, גם אם יגיד בימים הקרובים שהוא עדיין מתלבט.