מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Flash90

אילהם חאזן, מקום 13 ברשימת כחול לבן, נפגשה עם יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס וביקשה ממנו שלא ימליץ על יאיר לפיד אצל נשיא המדינה.

על פי הדיווח באתר ''פאנט'', גנץ טוען שהפגישה נעשתה שלא על דעתו ושחזאן ננזפה.

אלא שבשיחה עם גלי צה''ל חאזן מגלה: שוחחתי עם גנץ אישית לפני ואחרי הפגישה, הכל תואם מראש וקיבל את אישורו.

בישראל היום דווח כי במסגרת המגעים להשגת רוב ממליצים אצל נשיא המדינה בימים האחרונים נפתח ערוץ חשאי לשיחות בין רע"מ והליכוד, באמצעות השר אריה דרעי.

ברשימה הערבית המאוחדת (רע״מ) שומרים את הקלפים קרוב לחזה, ולא מצהירים בגלוי על מי ימליצו לנשיא כמועמד להרכבת הממשלה. קיימת אפשרות נוספת לפיה הרשימה תחליט שלא להמליץ על איש.

ח"כ מנסור עבאס אמר, "היינו ונותרנו עקביים לכל אורך הדרך. אנחנו מוכנים לדבר עם כל מי שיקבל את העקרונות שלנו ויענה לדרישות שלנו. יש הרבה מה לעשות ולטפל בחברה הערבית, בראש ובראשונה בפשיעה הגואה וזה מה שציבור הבוחרים שלנו מצפה מאיתנו. לשם כך קיבלנו את המנדט והאמון מהציבור שבחר בנו".

לדברי מקורביו של עבאס בימים האחרונים מתנהל ערוץ שיחות חשאי בינו לבין יו״ר ש״ס, אריה דרעי, בניסיון למצוא דרך שתאפשר את תמיכת רע״מ בקואליציית ימין, לדברי המקורבים, בין דרעי ומנסור שוררים יחסי ידידות טובים, כמו גם בין ש״ס לרע״מ, ובעבר היו שיתופי פעולה בין הסיעות בכנסת. עם זאת, לפי המקורבים, ככל שניתן לומר שכלום לא נסגר עם לפיד - כך ניתן לומר על המגעים מול נתניהו והליכוד.

הגורמים ציינו כי "השקט בימים האחרונים מכיוון הליכוד וגורמים בימין בכל הנוגע לאפשרות של שיתוף פעולה עם רע״מ אינו מקרי. יש מגעים אינטנסיביים והשתקת רעשי הרקע מאוד עוזרת".

ברע״מ לא פוסלים את האפשרות לבחירות חמישיות בניסיון לפתור את הפלונטר הפוליטי. עם זאת, מקורבו של מנסור עבאס, ראש עריית נצרת עלי סאלם, סבור כי בין בחירות נוספות להקמת ממשלה בראשות נתניהו - יעדיפו ברע״מ לתמוך בקואליציה בראשות נתניהו: "אם אנחנו רוצים לקחת חלק במשחק הפוליטי אז צריך ללכת עם מי שהכי חזק ונמצא בשלטון. ממשלה עם לפיד לא תחזיק מעמד. ממשלה של נתניהו תחזיק מעמד. הוא הכי חזק ואיתו צריך ללכת".