רחל הבר לצד בעלה הרב ישעיהו הבר זצ''ל
רחל הבר לצד בעלה הרב ישעיהו הבר זצ''לצילום: מתנת חיים

במסגרת "יום האלף" של ארגון "מתנת חיים" ייכנסו בימים הקרובים ארבעה ישראליים לבתי חולים ברחבי הארץ ויתרמו כליה לטובת אנשים הזקוקים לה.

"מתנת חיים" הוקם לפני 12 שנים על ידי הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל במטרה לעודד אנשים לתרום את כלייתם לשם הצלת חיים.

הרב הבר עצמו זכה להשתלת כליה שנתרמה לו על ידי חבר. במהלך אשפוזו ראה כיצד חולים שלא נמצאה עבורם תרומה הולכים לעולמם, והחליט להקדיש לנושא את חייו.

מאז חלפו כמה שנים והרבה תרומות. הבוקר דווח ב'ידיעות אחרונות' כי הארגון עומד לחצות את קו האלף המכובד. מי שיעזרו לעשות זאת הם ארבעה גברים בגילים 35-50 ,אחד מהם חרדי, השני דתי, השלישי מסורתי והרביעי חילוני.

מנחם פורת (39) מבת עין, עובד סוציאלי, נשוי ואב לחמישה, הוא אחד מהארבעה. בראיון ל'ידיעות' הוא סיפר כי יזם את התרומה.

"יש לי חברים שתרמו, קראתי על הארגון והתחברתי מאוד לרעיון. אני אני אדם רגיל ונורמה לי. שירתי בסדיר בגדוד שקד ואני ממשיך לעשות מילואים בחטיבה הצפונית בעזה. אחרי שסיימתי את כל הבדיקות ונמצאתי מתאים לתרומה עידכנתי את הילדים בתוכנית. הגדולים הבינו והתלהבו, הקטנים היו צריכים הסברים, והדגשתי בפניהם שזה לא יפגע בי בריאותית".

פורת לא יודע מי יקבל את הכליה שלו. "לא פגשתי אותו ואני לא מכיר אותו", הוא מספר, "מבחינתי לא חשוב מי יקבל את התרומה. בכל מקרה זו זכות גדולה להעניק משהו למישהו שהיה לו פחות מזל ממני והוא לא בריא כמוני. לא תיכננתי שהכל יקרה ב‘יום האלף‘, אבל ככה זה יצא. זה שיש אלף אנשים שתרמו זה דבר מיוחד. זו כמות גדולה מאוד של תורמים. אם היו אלף לפניי, אז בעזרת השם יהיו עוד 000,10 אחריי, ויחד נצליח להגשים את החזון של הרב הבר: שלא יהיה אדם אחד שזקוק לכליה ולא יקבל אותה".

הרבנית רחל הבר, יו"ר "מתנת חיים" ואלמנתו של הרב הבר, צוטוטה ב'ידיעות' כאומרת כי "אנחנו מלאי סיפוק ושמחה מזה שאלף איש ואישה כבר ניצלו ויצאו מעבדות לחירות. זה יום חג לארגון, לתורמים ולמושתלים. מדובר בהישג לא נתפס, ואנחנו כבר מחכים לאלף הבאים. נמשיך לעבוד עד שנחסל בעה זרת השם את הרשימה של הממתינים לתרומת כליה, ונהיה המדינה היחידה והראשונה בעולם שזוכה לכך".