בני גנץ
בני גנץFlash 90

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ לקראת פקיעת כהונתם הקרובה של שרים בממשלת ישראל אשר מכהנים בתפקיד מילוי מקום, ודרשה לפעול לאלתר לאיוש המשרדים במינויי קבע.

במכתבה כותבת התנועה כי בימים אלו נמצאת ממשלת ישראל במשבר שלטוני חמור וחסר תקדים, במסגרתו מספר משרדי ממשלה, וביניהם משרד המשפטים, נמצאים וחלקם עתידים להימצא, ללא שר העומד בראשם.

''מצב תקדימי זה מסוכן לשיטת המשטר הישראלית ועלול לגרום לנזק עצום לאותם משרדים, אשר יוותרו ללא שרים שיובילו אותם ויפעילו את סמכויותיהם על פי חוק, בעוד הסמכויות אשר ניתן להאציל לידי הדרג המקצועי הינן מוגבלות''.

בתנועה לאיכות השלטון טענו עוד כי ''כהונתם של ממלאי מקום שר התקשורת והשר למשאבי מים והשכלה גבוהה פקעה זה מכבר, וטרם מונו למשרדים אלה שרים במינוי קבע. יתירה מזו, בשבועיים הקרובים עתידה לפקוע כהונתם של שלושה שרים נוספים המכהנים כממלאי מקום, לרבות המשרד לשוויון חברתי, משרד המדע והטכנולוגיה, ואף משרד המשפטים.

''איוש תפקיד שר המשפטים הינו קריטי להמשך תפקוד כלל המערכת המשפטית נוכח מהות תפקידיו וסמכויותיו, לרבות סמכויותיו בתחום אחריותו על מערכת בתי המשפט וההוצאה לפועל, תחום האכיפה ופרקליטות המדינה, יוזמות חקיקה ראשית וחקיקת משנה מטעם משרד המשפטים, ותפקידיו במסגרת וועדות השרים בהן הוא חבר, ובראשן וועדת השרים לענייני חקיקה בה הוא מכהן כיו"ר הוועדה.

''הותרת משרד המשפטים ללא שר תוביל ל"שיתוק" משרד המשפטים, באופן אשר ישפיע באופן קריטי הן על מערכת המשפט בישראל והן על המשק כולו, קל וחומר בעידן וירוס הקורונה. לפיכך, אין לאפשר מצב דברים זה''.

בתנועה לאיכות השלטון כתבו לגנץ ונתניהו: ''תפקידכם הינו לפעול לטובת האינטרס הציבורי ולהניח בצד מחלוקות ואינטרסים פוליטיים שלא מן העניין, קל וחומר בתקופה זו בה מדינת ישראל מתמודדת עם משבר הקורונה. אי לכך, הנכם נדרשים לפעול תוך מנהיגות אחראית, לשים את טובת הציבור הישראלי לנגד עינכם ולפעול למינוי מינויי הקבע באופן מיידי בטרם יפקעו כהונות השרים ממלאי המקום, ובפרט טרם תפקע כהונתו של מ"מ שר המשפטים, חה"כ בני גנץ.

''אשר על כן ובנסיבות חריגות אלה, נבקש כי תפעלו באופן מיידי וללא דיחוי למינויי קבע של שרים אשר יאיישו את משרדי הממשלה המפורטים לעיל, ובפרט לפעול למינוי קבע של שר המשפטים, וזאת בטרם תפקע כהונתו של מ"מ שר המשפטים ביום 1.4.2021''.