חבר הכנסת המיועד עורך הדין שמחה רוטמן, מקום רביעי במפלגת 'הציונות הדתית', סבור כי הדרך לממשלה יציבה עוברת דרך האזנה לקולו של הציבור כפי שעלה מתוצאות הבחירות, כלומר הקמת ממשלת ימין רחבה עם נפתלי בנט וגדעון סער.

"אני מאוד מקווה שנגיע לממשלת ימין מתפקדת שיכולה לקום אם סער ובנט ישובו אל מחנה הימין", אומר עו"ד רוטמן, וכשהוא נשאל אם סביר והגיוני שנראה את גדעון סער חוזר בו ברמה של 180 מעלות מהאמירה לפיה מי שרוצה לראות את נתניהו ראש ממשלה שלא יצביע לו, הוא משיב כי "אכן זו אמירה קשה שנאמרה במהלך מערכת הבחירות, אבל גם הציבור אמר את דברו ולא העניק לו את היכולת להקים ממשלה, בוודאי לא ממשלה לאומית ללא נתניהו. צריך להכיר במציאות ולהכיר ברצון בוחר".

"אני מבין את הרצון להחליף את נתניהו, אבל ההבטחות של סער לאורך קמפיין הבחירות גם סותרות זו את זו, גם לקדם עמדות ימניות וגם לא לשבת עם נתניהו, גם לא יהיו בחירות חמישיות וגם לא ישב עם אנשים מסויימים. אלו הבטחות שלא יוכלו להתקיים כי הבוחר אמר את דברו וצריך לקיים את רצון העם. זו הדמוקרטיה".

האם רצון העם אינו הרוב שניתן לגוש המכונה 'גוש השינוי' שאינו רוצה בהמשך כהונת נתניהו? רוטמן "לא מכיר את הגוש הזה ולא מכיר את התפיסות האידיאולוגיות או הקווים המדיניים שלו. הגוש הזה הוא אולי יציר התקשורת יותר מאשר המציאות. יש מפלגות שהתקשורת אוהבת לקרוא להם חלק מגוש השינוי למרות שזה לא הטיקט שלהם".

עוד מחדד רוטמן ומדגיש כי חבירה קואליציונית אמורה ליישם מדיניות כלשהי של כן ולא רק מדיניות של לא ולכן צריך לבחון כיצד "ממשלת השינוי" תוכל לטפל בסוגיות כמו גיור, האם על פי עמדתו של מתן כהנא או על פי עמדתו של גלעד קריב, וכך גם סוגיות כמו הסדרת ההתיישבות.

רוטמן אינו מפזר נתונים או רמזים לגבי שיחות שמתקיימות, כן או לא ועל מה, עם גורמים בסביבת סער, אך הוא שב ומדגיש כי "האמירה ברורה, צריך שבנט וסער יחזרו לגוש הימין. אמרנו את הדברים בצורה מאוד ברורה. אי אפשר להקים ממשלה ללא קווי יסוד משותפים".

על אפשרות החבירה לממשלה בה שותף מנסור עבאס אומר רוטמן כי "אמרנו את הדברים בצורה ברורה לאורך מערכת הבחירות ולאחריה ואין טעם לחזור על האמירה שלנו. זה כבר מעייף לשמוע. אי אפשר להקים ממשלה בלי קווי יסוד משותפים ובסיטואציה של חבירה לעבאס אין קווי יסוד משותפים הדיון בכלל לא מתחיל. יש אפשרות להקים ממשלת ימין ואני מקווה שכל השחקנים הנוגעים בדבר לא יובילו לממשלה רעה או לבחירות חמישיות וגם ממשלה רעה תוביל לבחירות חמישיות, אבל מנקודת פתיחה הרבה פחות טובה. אני מאוד ממליץ להסתכל על התוצאות ולקבל החלטות נכונות להקמת ממשלת ימין אמתית".

על הצפוי בגזרת החבירה של מפלגתו ל'נועם' ול'עצמה', נשאל רוטמן אם כעת צפוי פיצול ויציאה לדרך עצמאית, והוא משיב: "בגדול זו הייתה ההבטחה שלנו לבוחרים, שאנחנו רצים במסגרת בלוק טכני. אני בטוח שנדע לשתף פעולה במה שניתן, אבל רצנו כבלוק טכני וככל הנראה לשם זה יילך".

האם יכול להיות שנתניהו ינסה להשאיר את הציונות הדתית בתמונת הקואליציה ואת בן גביר מחוצה לה? "כל אחד ינהל את המו"מ בכוחות עצמו, אבל גם בנושא הזה אין מקום והצדקה להחרמה ללא בסיס. אנחנו צריכים להקים בסופו של דבר ממשלת ימין ואני לא רואה שעומדים בתור להקמת ממשלה כזו, וחבל כי יש אפשרות להגיע ל-65 או 70 חברי כנסת. זה מה שצריך לקום".