דגל פלסטין
דגל פלסטיןצילום: ערוץ 7

משרד החוץ של הרשות הפלסטינית הכריז היום (שלישי) על המשך פעילותו המדינית והדיפלומטית ל"חשיפת פשעי הכיבוש הישראלי" ולחיזוק החזית הבינלאומית התומכת בזכויות הלאומיות "הצודקות והלגיטימיות" של העם הפלסטיני להגדרה עצמית ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית עם בירתה ירושלים המזרחית.

בהודעה לרגל ציון 45 שנים ליום האדמה, הדגיש משרד החוץ הפלסטיני את חשיבות ביסוס הלגיטימציה המשפטית של מדינת פלסטין, יישומה הלכה למעשה והשגת הכרה בה ע"י מדינות נוספות.

כמו כן, ציין משרד החוץ הפלסטיני את כוונתו לקיים מעקב אחר החלטת התובעת הכללית של בית הדין הפלילי הבינלאומי לפתוח בחקירה בנוגע ל"פשעי מלחמה" שבוצעו בפלסטין כדי למצות את הדין עם "פושעי המלחמה" הישראלים.

"האדמה הפלסטינית הכבושה נתונה להפרות מתמשכות של רשויות הכיבוש, החוזרות על פעולותיהן הקולוניאליסטיות הגזעניות שדחפו את המוני עמנו בשטחי 1948 להתקומם נגד מזימותיהן ותוכניותיהן הקולוניאליות באמצעות הפיכת כפרים, עיירות וערים פלסטיניות במקומות שונים לאיים מבודדים, חנוקים ונתונים במצור שאינם מסוגלים להתרחב כדי לענות על צרכי הגידול הטבעי של האוכלוסייה", נכתב בהודעת משרד החוץ הפלסטיני.