מטיילים בשומרון
מטיילים בשומרוןצילום: תיירות שומרון

אלפי מטיילים פקדו היום (שלישי) את אתרי הטבע והתיירות בשומרון. האתר הפופולארי ביותר היה: 'המרפסת של המדינה' עם כ- 3,000 מטיילים ביום.

אתמול הגיע מספר שיא של 10,000 מטיילים למזבח יהושע שעל הר עיבל שנפתח לציבור הרחב לראשונה מזה שנים, כ- 2,000 בני אדם הגיעו למרפסת של המדינה, כ- 700 בני אדם ירדו בסנפלינג מעל הר ברכה, וכ- 1,500 בני אדם הגיעו לנחל קנה.

בשל הביקוש הרב מחר ייפתח הגן הלאומי שומרון העתיקה למטיילים שם צפוי לחכות למטיילים סיורים מודרכים של רשות הטבע והגנים ונוף עוצר נשימה.

"מרגש לראות את אלפי אלפי המטיילים מגיעים לשומרון, נהנים מהנופים עוצרי הנשימה מהיקבים והמעיינות" אומר יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, "גם מחר ייפתחו כל אתרי התיירות, המטיילים יוכלו להנות גם מאטרקציות שונות מהצימרים והיקבים".

אורלי חדד מהישוב באר גנים הסמוך לאשקלון שהגיעה היום עם בני משפחתה לטייל בשומרון ספרה, "נדהמנו מהנופים היפים ויוצאי הדופן, בד"כ אנחנו מטיילים בצפון, החלטנו לגלות איזור חדש ומצאנו איזור מדהים ביופיו".

מחר צפוי להפתח מתחם הסנפלינג מעל הר ברכה ללא תשלום, לאחר שהיום סגר המתחם את שעריו באמצע היום בשל עומס מטיילים. הגן הלאומי הר גריזים יציע סיורים מודרכים, במרפסת של המדינה יחכו סדנאות עפיפונים וסיורים מודרכים למטיילים, בצפון השומרון יתקיימו סיורים מודרכים ביער האגדות ונגנים שילוו את הסיור וביום שישי יתקיים מירוץ צפון השומרון לזכר אסתר הורגן.