כבר לא צריך להחליף גלגל
כבר לא צריך להחליף גלגלצילום: iStock

אם גם לכם נמאס מפנצ'רים בגלגלי האופניים, אולי כדאי לכם לנסות את אופני העתיד של נאס"א. האופניים, שעוצבו במקור לנסיעה על המאדים, לא צריכים אוויר בגלגלים בשביל לנסוע- וכשאין אוויר גם אין פנצ'רים.

שיתוף פעולה ייחודי בין נאס"א לבין חברת האופניים Smart Tire (גלגל חכם) עומד להביא לכדור הארץ את החידושים הטכנולוגיים של נאס"א. החברה הצליחה להתאים את הגלגלים הייחודיים של נאס"א לרכיבה בכדור הארץ ולבנות אופניים שחסינים לתקרים בגלגלים.

בשביל לייצר את האופניים, נאס"א השתמשו בחומר מיוחד בשם ניטינול ששייך למשפחת ה"מתכות הזוכרות". הניטינול "זוכר" את הצורה הראשונית שלו, וגם כאשר הוא מתעקם או נפגע הוא חוזר לצורה הקודמת. כיום משתמשים בניטינול ברפואה ובעיקר בטיפולים דנטליים כמו יישורי שיניים, אבל נאס"א הצליחה להכניס את החומר גם לגלגלי האופניים החדשניים.

ה"גלגלים ללא אוויר" של נאס"א תוכננו במקור למשימת המחקר במאדים, שם לא כדאי להיתקע עם פנצ'ר, ובשנה הקרובה הם ייצאו לשוק גם כאופניים על כדור הארץ. בשביל להתאים את גלגלי המתכת גם לרכיבה באספלט בכבישים, החברה מצפה את הגלגלים בחומר אלסטי מיוחד שיעזור להתאים אותם לכדור הארץ.

בינתיים, החברה לא פרסמה מחיר לאופניים, ונשאר רק לקוות שהן יהיו זולות יותר מאשר חללית מחקר של נאס"א.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!