חיים הר כסף ז"ל
חיים הר כסף ז"לצילום: יחזקאל איטקין

בבית העלמין ירקון בפתח תקווה הובא הלילה (רביעי) למנוחות חיים הר כסף, תושב בני ברק, שנהרג אתמול בתאונה בכביש 6 סמוך ליקנעם. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה.

בנו, יצחק מנחם, שהיה עד לתאונה ואף ניסה לבצע החייאה באביו ספד לו, "אבא, אנחנו נדאג להכול. באמת, אנחנו נעשה כל מאמץ כמו שחינכת אותנו להיות חזקים ולהיות מוצלחים, נעשה את כל מה שחינכת אותנו".

דניאל הר כסף, אחיו של המנוח, הוסיף: "היית היסוד ועמוד השדרה של המשפחה וככה נזכור אותך לתמיד. אנחנו אוהבים אותך, מתגעגעים כבר, מתקשים להיפרד. תשמור אתה עלינו מלמעלה. אני יודע שזה מה שאתה היית רוצה גם מבלי לדבר על זה - שממך ימשיך לצאת אור וימשיכו לצאת חיים. נתגעגע".

"אתה היית בחדרי שינה של כל כך הרבה פצועים. ראית כל כך הרבה אנשים במצבים כל כך קשים. הצלת כל כך הרבה חיים. המלץ טוב על עם ישראל. על אשתך האלמנה הצדיקה שאפשרה לך לפעול לטובת הצלת חיים אדם. ושלא נדע עוד צער", ספדו להר כסף במהלך ההלוויה.

במקביל, בבית החולים רמב"ם בחיפה ממשיכים הרופאים להיאבק על חייה של בתו נעמה בת ה-17 שנפצעה בתאונה באורח קשה. בנו בשנות ה-20 לחייו נפצע קל בתאונה ופעוטה כבת שנתיים נפצעה אף היא קל.

אשתו של חיים, רויטל, גילתה על התאונה בקבוצת וואטסאפ. היא הגיבה בקבוצה: "מה אתם מפרסמים את זה? אני אשתו ולי אף אחד לא הודיע עדיין".

כאמור, הר כסף היה מתנדב ותיק בארגון "הצלה". העיתונאי יענקי פרבר סיפר בציוץ בטוויטר: "הצדיק הזה נהרג בתאונת דרכים בצפון, חיים הר כסף, הייתי רואה אותו כל שבת רץ לרכב ויוצא לקריאות באמצע התפילה, או באמצע קידוש, טס לרכב עם הטלית כדי להציל חיים בארגון הצלה".

מאיר רוטנשטיין, חובש בכיר במד"א וחבר קרוב של הר כסף, ספד לו: "קשה לי לדבר על חיים בלשון עבר. הוא החל את דרכו במד"א לפני יותר מ-20 שנה והיה איש חסד אמיתי בכל מובן המילה - אדם טוב לב שיכול היה לעזוב הכול, רק כדי להגיע באמצע הלילה לעזור לאדם במצוקה. הוא הנחיל את ערכי העזרה והסיוע לזולת בכל אדם שבו נגע ובעקבותיו, גם הבן שלו הצטרף למד"א".