שירה איסקוב
שירה איסקובצילום: באדיבות "עובדה", קשת 12

שירה איסקוב ממצפה רמון, שבעלה אביעד משה ניסה לרצוח אותה בערב ראש השנה ושכנתה שהצילה אותה ממוות עדי גוזי, נבחרו להשיא יחד משואה ביום העצמאות.

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה בירכה על הבחירות ואמרה, "הבחירה בשירה איסקוב ועדי גוזי להשיא משואה חשובה ומבורכת. סיפורן של השתיים הוא עדות חיה לאומץ הגלום בנפש האדם, שמאיר זרקור על תופעת האלימות והחשיבות שלנו כחברה להגברת המודעות והושטת יד. שתיהן הצליחו להעביר מסר ברור וחד נגד אלימות כלפי נשים חרף הקשיים והפחדים".

בימים אלה מתנהל נגד בעלה של שירה, אביעד משה, משפט בעבירות של ניסיון רצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

על פי עובדות כתב האישום, בין בני הזוג התפתח בערב החג ויכוח על רקע רצונה של בת הזוג להתגרש ולהעביר את החג יחד עם בנם בן השנה ו-10 חודשים בבית הוריה.

בעקבות הויכוח תקף משה את בת זוגו באכזריות מספר רב של פעמים באמצעות מערוך עץ שבו השתמשה לצורך הכנת חלות לחג, חנק אותה בצווארה ודקר אותה באמצעות סכין מטבח משוננת עם להב באורך של כ-10 ס"מ כ-20 דקירות בכל חלקי גופה.

עוד עלה מכתב האישום כי משה ניסה לרצוח את בת זוגו תוך שהוא מקלל ומשפיל אותה, חוסם בגופו את הדלת כדי שהיא לא תוכל לצאת ותוך התעלמות מוחלטת מזעקותיה ותחנוניה כי יפסיק, מבכיו קורע הלב של בנו שהיה ליד אמו, וכן מצעקותיהם של הוריה של בת זוגו ושל השכנים שלא יפגע בה.

מכתב האישום מתברר כי הבעל תקף את בת זוגו בקור רוח ובשיטתיות, תוך שהוא מחליף כלי תקיפה, עוצר בין תקיפה לתקיפה ואף מנהל שיח עם השכנים.

חייה של בת הזוג ניצלו בנס וזאת רבות הודות להתערבותם המהירה של השכנים שלא נותרו אדישים לזעקות שנשמעו מהבית.